• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

وقتی اتحادیه اروپا به ابزار پوسیده تحریم متوسل می‌شود

  • کد خبر : 1061
  • 26 مهر 1401 - 19:09
وقتی اتحادیه اروپا به ابزار پوسیده تحریم متوسل می‌شود
سپهر فردا/ اتحادیه اروپا که از آغاز اغتشاشات اخیر در ایران بیانیه‌هایی مداخله جویانه در حمایت از اغتشاشگران صادر کرد، روز گذشته هم به ابزار پوسیده تحریم متوسل شد و ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد را در فهرست تحریم‌ قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، روز دوشنبه ۲۵ مهر ماه اتحادیه اروپا تحریم علیه چند مقام و نهاد ایرانی را کلید زد، آن هم به بهانه اغتشاشات داخلی در ایران. ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد در فهرست این تحریم‌ها قرار گرفتند که مشمول ممنوعیت روادید اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌ها خواهند شد. اقدامی که واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه شب در بیانیه‌ای تصمیم شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرد و آن را نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران خواند و اعلام کرد که بزودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام می‌شود. (اینجا بخوانید)

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در توئیتی نوشت: اتحادیه اروپا امروز با اشتباه محاسباتی طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعات غلط بود، دوباربه به ابزار نخ نما و بی اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.