• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

تولید ۷۰ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت طی سال گذشته در قم

  • کد خبر : 1175
  • 30 فروردین 1402 - 13:05
تولید ۷۰ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت طی سال گذشته در قم
سپهر فردا/ معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم گفت: طی سال 1401 تعداد 70 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت و مقاومت از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، وحید رسولی معاون هنری و ادبیات و تاریخ  این اداره کل در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در همین راستا این اداره کل طی سال ۱۴۰۱ موفق شد ۷۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس و مقاومت تولید نماید.

رسولی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در کشور‌های دیگر، عنوان کرد: از بین آثار تولید شده چهار عنوان کتاب به نام‌های «شهر فرشتگان»، «مثل نسرین مثل کوه»، «قربانیان» و «به شهادت مهتاب» به زبان انگلیسی و یک عنوان کتاب به نام «به شهادت مهتاب» به زبان کره‌ای ترجمه شد و این روند ان شاء‌الله در سال جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: در بین کتاب‌های تولیدی سال ۱۴۰۱ کتابی با موضوع «حجاب، امانت شهدا» با رویکرد توجه ویژه به مسأله حجاب در وصیت‌نامه شهدا با تلاش «زینب الوندی طاهر» تولید شده است.

وی افزود: دو کتاب شعر نیز که به موضوع برترین‌های دو جشنواره اخیر شعر دفاع مقدس و مقاومت در مرحله استانی قم پرداخته است، نیز از تولیدات سال گذشته محسوب می‌شود.

رسولی ادامه داد: کتاب «زیر سایه نخل‌ها» نیز که مشتمل بر آثار برتر داستان نویسی کوتاه در مرحله استانی جشنواره ادبی یوسف است، به مرحله چاپ رسیده است؛ همچنین کتاب‌هایی با محتوای معرفی شهدای هلال احمر استان، شهدای دانشجوی قم، شهدای بهداری لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در قم و شهدای جهاد سازندگی استان با پیگیری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم تولید شده است.

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، ادامه داد: دو عنوان کتاب فیلم‌نامه با موضوع دفاع مقدس و مقاومت و همچنین چهار عنوان کتاب پیرامون پایان نامه‌های دفاع مقدس و مقاومت و سه عنوان کتاب نیز با موضوع تاریخ شفاهی رزمندگان استان قم نیز به همت این اداره کل به مرحله انتشار رسیده است.

وی تصریح کرد: کتاب‌های فوق توسط معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان قم، با مشارکت و تلاش‌های معاونت‌های اسناد، بانوان، آموزش و پژوهش و هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس تولید شده است.

رسولی در پایان اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله در سال ۱۴۰۲ بتوانیم در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت آثاری با کمیت و کیفیت بهتر و بالاتر به مخاطبان ارجمند این حوزه تقدیم کنیم.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.