• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

اعطای نشان فداکاری ترکیه به رئیس جمعیت هلال احمر ایران

  • کد خبر : 1191
  • 06 اردیبهشت 1402 - 11:15
اعطای نشان فداکاری ترکیه به رئیس جمعیت هلال احمر ایران
سپهر فردا/ رئیس جمهور ترکیه با اعطاى لوح و نشان فداکاری به پیرحسین کولیوند از خدمات سریع و مناسب هلال احمر ایران در عملیات نجات و امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ترکیه، قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم قدردانی از عوامل داخلی و خارجی در کمک به زلزله‌زدگان آن کشور، برای قدردانی از اقدامات امدادى و بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری را به پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان اعطا کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر پیش از این نیز به دلیل حضور سریع و موثر امدادگران ایرانی در عملیات امدادی و درمانی در پاسخ به زلزله ترکیه، از سوی رئیس فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، مستقر در ژنو، مورد قدردانی قرار گرفته بود.

هلال احمر ایران اولین کشوری بود که هواپیماهای اقلام امدادی آن در فرودگاه‌های مناطق زلزله زده ترکیه به زمین نشست. پروازهایی که همچون بسیاری از کشورها فقط حامل اقلام امدادی به ترکیه نبود، بلکه تیم‌های امداد و نجات و امدادگران با تجربه را به مناطق زلزله زده رسانده بود.

امدادگران ایرانی تا پایان عملیات نجات در آن کشور ماندند و پس از آن نیز در عملیات امدادرسانی همچون برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری با نیروهای ترکیه همکاری کردند. در حالی که امدادگرانی بسیاری از کشورهای مشارکت کننده پس از عملیات نجات خاک ترکیه را ترک کردند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.