• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود

  • کد خبر : 1226
  • 18 اردیبهشت 1402 - 7:59
اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود
سپهر فردا/ رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: اختتامیه جشنواره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم روز 21 اردیهشت‌ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و از برگزیدگان کل رشته‌ها تقدیر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن، بیان کرد: این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی قرآن است که تمام دانشجویان آن در رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی با گرایش‌های مختلف در حال تحصیل هستند، بیش از ۵ هزار دانشجو در حال حاضر مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند.

وی افزود: این دانشگاه به لحاظ علمی کاملاً زیر نظر وزارت علوم بوده و پذیرش دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه نیز از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش انجام می‌شود و جذب هیئت علمی آن هم از طریق فراخوان‌های جذب وزرات علوم است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: تأسیس این دانشگاه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده و تمام ساختمان‌ها، امکانات پژوهشی، آموزشی و خوابگاهی دانشگاه موقوفه هستند و از این نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها دانشگاه وقف‌محور نیز هم محسوب می‌شود.

نقیب بیان کرد: این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده در ۱۶ استان کشور، ۸۵ نفر عضو هیئت علمی و ۱۰۰ نفر استاد حق‌التدریس است و تا به امروز بیش از ۳۰ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

وی افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هفت مجله علمی دارد که دو مجله دارای درجه علمی پژوهشی از وزارت علوم بوده و ۵ مجله دیگر تخصصی هستند و مقالات اساتید قرآنی را از سراسر کشور چاپ می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در خصوص جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم، گفت: جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در راستای جشنواره سراسری معارفی و قرآنی است که هر ساله در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و این دانشگاه به عنوان یک دستگاه در کنار وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد عضو شورای قرآن محسوب می‌شود.

نقیب با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: جشنواره شامل بخش پژوهشی، معارفی، هنری، فناوری، ادبی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و در چند سال اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شرایط بهتر کرونایی، مجدداً حضوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ثبت‌نام جشنواره در آذرماه سال گذشته انجام شد و دانشجویان، کارکنان و خانواده آن‌ها می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند که اکثر شرکت‌کننده‌ها نیز دانشجو هستند. این جشنواره در اکثر دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و ما نیز با توجه به اینکه یک دانشگاه قرآنی هستیم، تعداد شرکت کنندگان‌مان به نسبت جمعیت بیشتر از سایر دانشگاه‌ها است و هر ساله تقریباً نیمی از دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این جشنواره شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در رابطه با برگزاری جشنواره امسال ادامه داد: از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه افراد ممتاز در بخش آوایی از تمامی دانشکده‌ها به صورت حضوری در دانشکده علوم قرآنی قم گردهم می‌آیند و در بخش نهایی مسابقه می‌دهند و در نهایت نفرات برتر به جشنواره سراسری قرآن دانشجویان که تابستان امسال برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند. اختتامیه جشنواره نیز روز ۲۱ اردیهشت‌ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و از برگزیدگان کل رشته‌ها تقدیر می‌شود.

نقیب در پایان در ارتباط با اهداف جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، گسترش فضای قرآنی در دانشگاه‌هاست، این فضا صرفاً مربوط به بخش آوایی و حفظ و قرائت نیست و همه افرادی که به هر شکل می‌توانند معارف قرآنی را در قالب‌های مختلف هنری، تکنولوژی، فناوری و ادبی در فضای دانشگاهی گسترش دهند می‌توانند در جشنواره حاضر باشند و آثار خود را ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.