• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

اعلام فراخوان چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان

  • کد خبر : 1229
  • 18 اردیبهشت 1402 - 8:24
اعلام فراخوان چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان
سپهر فردا/ چهارمین همایش کتاب سال بانوان به همت جامعه الزهرا(س) و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران، جامعه‌المصطفی‌العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ،پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه تفرش، دانشگاه کردستان، دانشکده هدی، دانشگاه امام حسین(ع)، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، دانشگاه علامه طباطبایی،جهاد دانشگاهی و پژوهشکده زن و خانواده برگزار می‌شود.

در چهارمین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی شامل تألیف، ترجمه و تصحیح، رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان و مقالات علمی پژوهشی که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تألیف و منتشر شده‌اند، پذیرفته می‌شوند.

تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، منطق، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ، سیره و تراجم، فقه و حقوق، اصول فقه و روش‌شناسی سایر علوم، ادبیات و هنر، علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی، کلیات و مراجع، ادیان و مذاهب، اقتصاد اسلامی، مهدویت، مدیریت و آینده‌پژوهی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده در این فراخوان هستند.

محور ویژه چهارمین همایش همچون همایش گذشته، آثار منتشر شده بانوان و آقایان با موضوع «زن و خانواده» است که باید در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر شده باشد.

این همایش مختص حوزویان نیست و همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش تا پایان خرداد ۱۴۰۲ اعلام شده و پژوهشگران می‌توانند برای ارسال آثار خود به نشانی www.ketabebanovan.ir مراجعه کرده و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند و یا از طریق پست الکترونیکی به نشانی info@ketabebanovan.ir با دبیرخانه همایش در ارتباط باشند.

گفتنی است، در سومین همایش ملی کتاب سال بانوان، ۲۸۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد و در این همایش بیش از یکصد اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ۱۰ گروه علمی به ارزیابی آثار پرداختند.

دبیرخانه همایش در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به طور دائمی فعال است و دبیرخانه همایش ملی کتاب سال بانوان در طول سال فعالیت‌های ارزشمندی را تحت اشراف مدیریت گروه‌های علمی ده گانه ساماندهی می‌کند.

این همایش تلاش دارد در شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در میان بانوان طلبه و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی و حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه علوم انسانی و اسلامی مؤثر واقع شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کتاب سال بانوان مراجعه کنند و یا با دبیرخانه این همایش به شماره ۳۲۱۱۲۴۸۶ – ۰۲۵ و یا ۳۲۱۱۲۵۹۹-۰۲۵ تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1229
  • نویسنده : مهدی کاظمی شوره

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.