• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2
در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت مطرح شد؛

گردهمایی دختران از ۴۰ ملیت متفاوت در حرم حضرت معصومه(س)/ حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(س) در ۴۰ کشور و ۴ قاره

  • کد خبر : 1233
  • 25 اردیبهشت 1402 - 16:42
گردهمایی دختران از ۴۰ ملیت متفاوت در حرم حضرت معصومه(س)/ حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(س) در ۴۰ کشور و ۴ قاره
سپهر فردا/ برنامه‌های دهه کرامت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان مقدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال نسبت به سال‌های قبل تفاوت دارد، اظهار کرد: حال که دشمن روی قشر بانوان تمرکز کرده و برای دختران کشور برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده در جبهه حق هم باید روی همین موضوع تمرکز شود و تقابل مناسب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امسال بسیاری از مجموعه های دلسوز مردمی و ستادی احساس تکلیف کردند و وارد عرصه شدند، افزود: آستان مقدس حضرت معصومه ۴ سال است که این روند را با شدت بیشتری شروع کرده و پویش فدای دخترم را راه اندازی کرد و امسال مجموعه های مختلف کشور اعلام آمادگی کردند و امیدواریم با همتی که به وجود آمده سال متفاوتی را شاهد باشیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: امسال علاوه بر کانون‌های مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی، ظرفیت شورای هماهنگی تبلیغات هم افزوده شده و با سازمان اوقاف و امور خیریه نیز هماهنگی شده تا در تمام بقاع متبرک شاخص کشور اجتماعات بزرگی شکل بگیرد؛ همچنین با شهرداری ها هماهنگ شده تا در بوستان های اصلی شهرها اجتماعات بزرگ شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه با مجموعه های مؤثر اجتماعی کشور هماهنگ شده تا امسال شاهد جشن های پرشور دخترانه در سراسر کشور باشیم، افزود: در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز چند اجتماع دختران برگزار خواهد شد که نخست اجتماع دانشجویان علوم پزشکی در روز ۲۸ اردیبهشت و دوم اجتماع بزرگ دختران در روز میلاد بانوی کرامت با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و مداحان شاخص کشوری است.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: اجتماع دیگری در روز جمعه با حضور دخترانی از ۴۰ ملیت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برنامه ریزی شده و یک اجتماع هم برای دختران جوان در شام میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود و علاوه بر این اجتماعات دخترانه محفل شعر ادبی ویژه بانوان از ملیت های مختلف برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شاید خادمانی که در سال ۱۳۷۹ این ایام را به عنوان روز دختر و دهه کرامت نامگذاری کردند فکر نمی کردند که این دهه پر خیر و برکت این قدر وسعت پیدا کند و فراتر از کشور این روز را گرامی بدارند ولی این ظرفیت امروز ایجاد شده و ما وظیفه داریم از این ظرفیت ها به نفع جامعه و آرمان های اسلامی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در دهه کرامت محفل دختران بهشتی با حضور حدود ۷۰۰ دختر نوجوان در شبستان حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد، افزود: ویژه برنامه هایی به زبان های عربی و اردو ویژه بانوان در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار می شود و همایش طوبای کرامت نیز برای تجلیل از حافظان قرآن مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گنجینه حضرت معصومه(س) در کتابخانه فاطمی، و کرسی ملی تلاوت فاطمی در روز ۵ خردادماه با قرائت امیرحسین رحمتی در شبستان امام خمینی(ره) گفت: در ایام دهه کرامت پویش بهترین دختر دنیا نیز در سه بخش فدای دخترم فدای خواهرم، برگزاری جشن های خانگی و همخوانی سرود روز دختر برگزار می شودو

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: ما در بین خاندان اهل بیت(ع) دختری با ویژگی های حضرت معصومه(س)  سراغ نداریم، و این شخصیت می تواند الگو بخش دختران امروز ما باشد که دختران با حفظ عفت و حجاب فعال و نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره مردمی کرامت هم مثل سال های گذشته توسط کانون ها مساجد اجرا خواهد شد، افزود: در قم هم از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا میدان آستانه توسط گروه های مردمی محلی برای پذیرایی از زائران آماده خواهد شد.

سفیران کریمه اهل‌بیت(س) به ۳۰ استان و ۴۰ کشور اعزام می‌شوند

هادی محمودنژاد، رئیس ستاد آیین‌های فاطمی و معاون اجرایی آستان مقدس قم نیز در این نشست با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر است، اظهار کرد: آغاز جشن های مردمی دهه کرامت در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله مروی تولیت آستان قدس رضوی و حضور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، مهمانان استانی و کشوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در شب میلاد بانوی کرامت آیین نقاره زنی در صحن امام رضا(ع) این حرم مطهر را خواهیم داشت، افزود: صبح میلاد قبل از برگزاری مراسم خطبه خوانی و افتتاح جشنواره مردمی، آیین جاروکشی صحن ها با حضور خادمان و خادمیارن آستان قدس رضوی، و نمایندگان هیأت های مذهبی از ساعت ۶:۳۰ در صحن امام رضا(ع) انجام می شود.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی و معاون اجرایی آستان مقدس قم افزود: امسال با توجه به شرایط جامعه توجه ویژه ای به روز دختر شده و برنامه های متنوع با محوریت بانوان انجام می پذیرد؛ شعار محوری روز میلاد حضرت معصومه(س)، «حضرت معصومه بهترین دختر دنیا» و شعار دهه کرامت «خدمت کریمانه همدلی و امید آفرینی» است.

وی با بیان اینکه جشن های امسال از پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت  با آیین تعویض پرچم در صحن امام هادی(ع) آغاز می شود، گفت: عصر پنجشنبه اجتماع دختران دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی را در صحن پیامبر اعظم (ص) داریم و سفیران کریمه نیز به سطح شهر مقدس قم و ۳۰ استان دیگر و همچنین به ۴۰ کشور در ۴ قاره مختلف اعزام می شوند و برنامه هایی را با محوریت دختران خواهند داشت.

محمودنژاد با بیان اینکه سفیران کریمه اهل بیت (س) به سه صورت عمومی، ویژه بانوان و سفیران قرآنی به مناطق مختلف اعزام خواهند شد، گفت: موزه فاطمی نیز در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) برای خانواده هایی که دختر خود را همراه دارند رایگان خواهد بود و برای سایر افراد نیم بها محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های روز دختر مفروش کردن رواق های اطراف روضه منوره حرم حضرت معصومه(س) با فرش های دستباف اهدایی آستان قدس رضوی است، افزود: در مراسم خطبه خوانی صبح میلاد حضرت معصومه(س) اهدای فرش نمادین از طرف آستان مقدس علی بن موسی الرضا به تولیت آستان مقدس بانوی کرامت را خواهیم داشت و متقابلا هم فرش نفیسی از طرف تولیت آستان مقد بانوی کرامت به تولیت آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.