• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

دانش‌آموزان کربلایی، یاوران عاشورایی/ انتخاب استان قم به‌عنوان دبیرخانه کشوری پیاده‌روی اربعینِ دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور

  • کد خبر : 1696
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
دانش‌آموزان کربلایی، یاوران عاشورایی/ انتخاب استان قم به‌عنوان دبیرخانه کشوری پیاده‌روی اربعینِ دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور
سپهر فردا/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: آموزش و پرورش استان قم به‌عنوان دبیرخانه کشوری پیاده‌روی اربعینِ دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور انتخاب شد.

حجت‌الاسلام محمد امینیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با معرفی استان قم به‌عنوان دبیرخانه کشوری پیاده‌روی اربعین دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور، اظهارداشت: مراحل اداری مجوز اردوی دانش آموزی به کربلا برای اولین‌بار در حال انجام است به نحوی که به‌یاری خداوند امسال دانش‌آموزان سراسر کشور در قالب کاروان‌های پیاده‌روی اربعین به کربلا مشرف شوند.

وی با بیان نحوه و چگونگی اجرای این برنامه، تصریح کرد: در مرحله‌ی پیشینی طرح، دانش‌آموزان در استان‌های خود به برپایی موکب و خدمات حسینی می‌پردازند و در ادامه با فراهم‌آوری مقدمات لازم به قله طرح که حضور در پیاده‌روی اربعین است، منتقل می‌شوند که بنا داریم در مرزهای کشور نیز فعالیت‌های فرهنگی و دانش‌آموزی را دایر کرده و به‌همت همین دانش‌آموزان، در مسیر نجف تا کربلا سه موکب راه بیندازیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم هدف از اجرای این‌گونه طرح ها را تقویت روحیه امام‌حسینی در نوجوانان و این مطلب که آنان خودشان را یاوران عاشورایی خواهند دانست و افزود: طبق برنامه ریزی جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد دانش آموزی اربعین دو‌ مدرسه در نجف و کربلا محل اسکان زائران در پیاده روی اربعین خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، برای پیاده روی اربعین و راه اندازی موکب های دانش آموزی،  درنظر داریم تا هر مدرسه حامی یک موکب دانش آموزی باشد لذا تلاش داریم امسال پیاده روی اربعین حسینی با شکوه و با برنامه ریزی بسیار خوب برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اقدامات صورت گرفته پیرامون طرح، یادآور شد: مقدمات صدور مجوز اردوی دانش آموزی تسهیل شده و امکان برگزاری اردوی دانش آموزی فراهم می‌شود در کنار آموزش و پرورش استان قم با عنوان دبیرخانه این طرح معنوی، کمیته های دیگری مانند کمیته دانش آموزی، کمیته پشتیبانی و کمیته دانشگاه فرهنگیان از جمله کمیته های تشکیل شده برای برگزاری برنامه های پیاده روی اربعین است.

حجت الاسلام امینیان با بیان این مطلب، افزود: در مسیر پیاده روی اربعین سه موکب برای خدمت به زائران راه اندازی شده و به‌جز اردوگاه ها مدارس نیز به عنوان پایگاه های اسکان مدنظر قرار می گیرند.

وی ضمن تشریح فعالیت های حوزه اربعین، یادآور شد: این برنامه‌ها در قالب ۴ محور از قبیل راه‌اندازی موکب ها، برگزاری پویش‌های مختلف، اجرای طرح هر دانش آموز نائب یک شهید، فعالیت ها در مرزها و داخل کشور همچنین برگزاری یک سوگواره در بعد از اربعین از جمله موارد ذکر شده در اجرای این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تهیه بسته محتوایی برای توزیع در موکب ها در پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: در محور تولیدات کتاب شعری ویژه کودکان تهیه شده، همچنین کتاب عربی زبانی آماده شده که در مسیر اربعین توزیع می شود و برای نوجوانان نیز کتابی را با محوریت امام زمان (عج)، کربلا و اربعین درنظر گرفتیم.

وی از اعزام بیش از ۵ هزار دانشجو معلم برای پیاده روی اربعین توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: اجرای پویش سفیران حسینی در پیاده روی اربعین و انجام فعالیت‌های متعدد در قالب محورهای موکب‌های مرزی و برون مرزی و اعزام‌ها طی جلساتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1696
  • نویسنده : الهام پناهی فر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.