• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

موکب ویژه ناشنوایان در کربلا برپا می‌شود

  • کد خبر : 2124
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
موکب ویژه ناشنوایان در کربلا برپا می‌شود
سپهر فردا/ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از برپایی موکب مردمی ویژه ناشنوایان در عراق خبر داد و عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا در قالب کارگروه ناشنوایان اربعین حضور ناشنوایان در سفر اربعین را تسهیل کنیم و بعد از اربعین نیز این کارگروه در دیگر عرصه‌های دینی نقش‌آفرین خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی در جلسه کارگروه ناشنوایان اربعین که در سالن همایش‌های پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قشر ناشنوا کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: توجه به مسائل دینی ناشنوایان یکی از اولویت‌هایی است که دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی باید نسبت به آن دغدغه‌مند باشند.

وی با بیان اینکه مراسمات، سفرها، کتب و سایر محصولات و اتفاقات دینی باید با شرایط ناشنوایان مناسب‌سازی شود، اظهار کرد: جامعه ناشنوایان به توجه بیشتر نیاز دارد و بسیاری از آنان در حرف زدن هم ناتوان هستند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از تشکیل کارگروه ناشنوایان اربعین یاد کرد و گفت: برپایی نماز جمعه، نمایش فیلم‌های انقلابی در سینمای انقلاب و برپایی مراسم مذهبی به زبان ویژه ناشنوایان در حسینیه ناشنوایان در تهران انجام شده است اما این اقدامات باید از نظر کمی و کیفی افزایش یابد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده با مشارکت ویژه خیرین و مردم در راستای برپایی موکب ویژه ناشنوایان در اربعین عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا در کارگروه ناشنوایان اربعین خدمات مورد نیاز به این افراد حداقل در رابطه با سفر اربعین ارائه شود و بعد از اربعین نیز تلاش می‌کنیم تا این کارگروه در دیگر عرصه‌های دینی نیز نقش‌آفرین باشد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.