• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم:

دانش‌آموزان سرمایه‌های ملی و معنوی ایران هستند

  • کد خبر : 2781
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
دانش‌آموزان سرمایه‌های ملی و معنوی ایران هستند
سپهر فردا/ مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش آموزان با عنوان سرمایه های ملی و معنوی، آینده کشور را در اختیار داشته و در نظم نوین جهانی نقش مؤثری خواهند داشت.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا ضمن گرامیداشت هفته دانش‌آموز و۱۳ آبان، با اشاره به ویژگی این روز و مناسبت‌های آن، اظهار داشت: یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهمِ تاریخی است که شامل تبعید حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ ، اعتراض گسترده دانش‌آموزان به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این مطلب تصریح کرد: سیزده آبان نه تنها روز مبارزه با استکبار که روز دانش‌اندوزی بود؛ در این روز همه دانش‌آموزان از امام خودشان مقاومت و ایستادگی را فراگرفتند و آن را در سیزده آبان به نمایش گذاشتند آن ها درس خود را پس داده و در راه ایستادگی در برابر زورگویان به شهادت رسیدند.

وی دانش‌آموزان را سرمایه‌های ملی و معنوی ایران دانست و بیان کرد: آینده کشور در اختیار دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان در نظم نوین جهانی نقش مؤثری خواهند داشت. بنابراین هم‌اکنون باید با جدیت تمام در میدان‌های علمی و معنوی حاضر شوند.

به گفته این مقام مسئول اگر دانش‌آموزان روحیه ایمان و خودباوری را در خود حفظ و تقویت کنند، همواره می‌توانند در پیشرفت جامعه خود نقش‌آفرینی کنند، تا آنجا که در برابر ظالمان جهان ایستادگی کنند.

وی خاطر نشان کرد:دانش‌آموزان قمی یک‌صدا و یک‌پارچه در کنار معلم‌ها و مربیان خود، روز شنبه در راهپیمایی ۱۳ آبان از مصلی قدس تا حرم مطهر شرکت خواهند نمود.

رحیمی در پایان افزود: تمام مدارس قم نیز صبح شنبه ۱۳ آبان به‌صورت هماهنگ زنگ استکبارستیزی خواهند داشت و معلم‌ها و مبلغان، روحیه مبارزه با ظلم و و کمک به مظلوم را در دانش‌آموزان بیش از پیش آموزش خواهند داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.