• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
در نشست خبری آغاز پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه‌الزهرا(س) مطرح شد؛

اولویت‌های جامعه الزهرا(س) در پذیرش داوطلبان/ تنوع برنامه‌های تحصیلی/ برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه بانوان طلبه

  • کد خبر : 3000
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
اولویت‌های جامعه الزهرا(س) در پذیرش داوطلبان/ تنوع برنامه‌های تحصیلی/ برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه بانوان طلبه
سپهر فردا/ نشست خبری آغاز ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها (در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری)» که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، عنوان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بزرگترین بانوی تاریخ بشر و افتخار اسلام و افتخاری برای انسانیت هستند، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نه تنها الگوی زنان، بلکه الگوی مردان و نه تنها الگوی مسلمانان، بلکه الگوی تمام انسان‌های حق مدار و طالب کمال هستند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌فرمایند: «وَ فِی ابْنَهِ رَسُولِ اللَّهِ(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) لِی أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ؛ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای من اسوه و الگویی نیکو هستند».

برقعی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که مزین به نام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است، به دنبال تربیت بانوان فرهیخته در جامعه است و با تأسی به حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها سعی می‌کند برنامه‌های همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف معنوی، علمی، مهارتی، فردی، اجتماعی، خانواده و غیره برای بانوان داشته باشد که برخی برنامه‌ها برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق که فرمودند: «یَغْدُو اَلنَّاسُ عَلَى ثَلاَثَهِ أَصْنَافٍ عَالِمٍ وَ مُتَعَلِّمٍ وَ غُثَاءٍ فَنَحْنُ اَلْعُلَمَاءُ وَ شِیعَتُنَا اَلْمُتَعَلِّمُونَ وَ سَائِرُ اَلنَّاسِ غُثَاءٌ؛ مردم بر سه دسته شوند: دانشمند و دانشجو و خاشاک روی آب، ما دانشمندانیم و شیعیان ما دانشجویان و مردم دیگر خاشاک روی آب»، خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای همه بانوانی که طالب علم هستند و می‌خواهند عالم و یا متعلم باشند، به شیوه‌های حضوری تمام وقت و نیمه وقت، غیرحضوری و مجازی برنامه دارد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و مهارتی از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که همه بانوان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کننند.

برقعی با بیان اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سطح مقدماتی تا سطوح عالی اجتهاد برای بانوان طالب علم برنامه دارد، عنوان کرد: پژوهشگاه مطالعات اسلامی با سه پژوهشکده فعالیت خود را شروع کرده است و بانوان علاقه مند به فعالیت‌های پژوهشی می‌توانند با این پژوهشگاه همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: دغدغه جدی ما در پذیرش، تربیت طلابی کارامد و تأثیرگذار است و با برنامه ریزی درصدد هستیم استعدادها، ظرفیت‌ها و علایق طلاب را شناسایی کرده تا این ظرفیت‌ها با برنامه ریزی به فعلیت برسد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: در سال پیش رو، برنامه‌های پژوهش‌محور و مهارت‌افزا را داریم، همچنین پرونده‌های تربیتی و تبلیغی در کنار پرونده‌های آموزشی تشکیل خواهد شد تا طلاب در عرصه‌های مختلف شناسایی شوند.

برقعی با اشاره به موفقیت برخی دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، اظهار داشت: امسال در آزمون آموزش و پرورش ۳۵۰ نفر از طلاب و دانش آموختگان پذیرفته شدند، همچنین برخی از دانش آموختگان این مجموعه به عنوان اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها و در شورای شهر‌ها و استانداری‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه به اولویت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پذیرش اشاره کرد و گفت: اولین اولویت ما در پذیرش، انگیزه طلاب است تا بانوانی که انگیزه تحصیل علوم دینی دارند و طلبگی را هدفمند انتخاب کردند، وارد حوزه شوند. وی افزود: دومین اولویت ما در پذیرش، به گزینی و جذب نیروهای نخبگانی به ویژه در سطوح عالی است تا در کارویژه‌های در نظر گرفته شده فعالیت کنند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سومین اولویت پذیرش در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را مناطق محروم عنوان کرد و بیان داشت: ما با توجه به نیازهای منطقه ای و کشوری و در سطح ملی و بین الملل برنامه داریم و سهمیه ای را به مناطق کم برخوردار اختصاص داده ایم.

تنوع برنامه‌های تحصیلی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها  نیز در این نشست عنوان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها قریب چهل سال است که از نقاط مختلف ایران و جهان طلبه می‌پذیرد.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: نقطه امتیاز و مزیت این مؤسسه نسبت به سایر حوزه‌های علمیه خواهران، برنامه‌ریزی‌های منسجم است که در طول دوره تحصیلی و پس از فارغ التحصیلی دارد و همچنین توجه به کارویژه‌ها که طلاب می‌توانند فعالانه در این کارویژه‌ها عمل کنند.

یوسفی با اشاره به حضور فعال طلاب در مدارس، دانشگاه‌ها و عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره، تأکید کرد: اگر امروز بانوان علاقه مندند که کنشگر فعال اجتماعی باشند، در تصمیم‌گیری آینده کشور تأثیرگذار بوده و جمع مناسبی بین وظایف خانوادگی و اجتماعی داشته باشند و در رأس همه اینها، معرفت دینی خود را افزایش دهند، حوزه بستر مناسبی برای تحقق این عرصه‌ها است و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این راستا توانسته رسالت خود را به انجام برساند.

وی با اشاره به پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری، عنوان کرد: ما در سطح دو، بخش معاف از آزمون ورودی داریم و دارندگان مدرک دیپلم با معدل بالای ۱۸ مشروط به سپری نشدن بیش از یک سال از فارغ التحصیلی، حافظان قرآن کریم و برگزیدگان المپیادها و جشنواره‌های کشوری در آزمون کتبی معاف هستند، اما ثبت نام آنها در تمام مراحل از جمله ثبت نام آزمون و مصاحبه، و حضور در مصاحبه عمومی ضروری است.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به ثبت نام در مقطع تحصیلی سطح سه اشاره کرد و گفت: در مقطع سطح سه، طلاب سطح دو حوزه‌های علمیه و دانشجویان ۷۳ رشته دانشگاهی می‌توانند در ۱۳ رشته تحصیلی شامل شامل تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مدیریت آموزشی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش امامت، زبان و ادبیات عربی، علوم و معارف حدیثی و مطالعات اسلامی زنان ثبت نام کنند.

یوسفی افزود: در مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، رشته‌‌های تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی، حکمت متعالیه و تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تنوع برنامه‌های تحصیلی است که به شیوه‌های حضوری تمام وقت و نیمه وقت، غیرحضوری و مجازی(آنلاین) ارائه می‌شود و محل برگزاری امتحانات پایان ترم طلاب مجازی و غیرحضوری در مراکز استان‌ها است. 

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به برگزاری دوره‌های مهارتی در کنار آموزش اشاره کرد و گفت: کارویژه‌ها و دوره‌های مختلف از جمله دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مترجم، تربیت مشاور، تربیت کارشناس پاسخگو به مسائل اعتقادی و فقهی، تربیت پژوهشگر، تربیت تدوینگر و غیره برای بانوان طلبه در نظر گرفته شده است.

آغاز ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

در ادامه نشست خانم اشرف‌السادات ارمکان، مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: ثبت نام پذیرش از ۱۱ آذر آغاز می‌شود و تا ۱۹ دی ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی اظهار داشت: ثبت نام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت مجازی است و میز خدمت برای افرادی که با مشکل مواجه می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اعلام برگزاری آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ۱۱ اسفند، گفت: آزمون ورودی روز جمعه ۱۱ اسفند ساعت ۱۰ به صورت همزمان در ۳۱ مرکز استان و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

ارمکان با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سه شیوه حضوری، مجازی  (آنلاین) و غیرحضوری ارائه می‌شود، عنوان کرد: داوطلبان سطح دو می‌توانند به شیوه‌های حضوری تمام وقت و نیمه وقت، غیرحضوری و مجازی (آنلاین) تحصیل کنند.

وی به پذیرش در مقطع  تحصیلی سطح سه اشاره کرد و افزود: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ۱۳ رشته تحصیلی شامل تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مدیریت آموزشی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش امامت، زبان و ادبیات عربی، علوم و معارف حدیثی و مطالعات اسلامی زنان به شیوه حضوری طلبه می‌پذیرد.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: همچنین در مقطع تحصیلی سطح سه در رشته‌های تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و کلام اسلامی به شیوه مجازی (آنلاین) و در سه رشته تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و کلام اسلامی به شیوه آموزش غیرحضوری پذیرش دارد.

وی بیان داشت: علاوه بر دارندگان مدرک سطح ۲ حوزه، امکان پذیرش دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته در ۷۳ رشته همسوی دانشگاهی در سطح ۳ وجود دارد. البته این افراد ملزم به گذراندن واحدهای پیش نیاز (حداکثر تا ۵۶ واحد) و جبرانی (حداکثر تا ۱۹ واحد) بر اساس رشته دانشگاهی و رشته انتخابی شان در جامعه الزهرا هستند.

ارمکان یادآور شد: در مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، رشته‌‌های تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی، حکمت متعالیه و تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: رشته‌های تحصیلی سطح ۴ به صورت حضوری برگزار می‌شود و شرط پذیرش در آن دارا بودن مدرک سطح ۳ حوزه است.

مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند برای کسب آگاهی بیشتر به سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.