• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8
یک مسئول مطرح کرد:

تفکیک وظایف بانوان موجب کاهش اختلالات روانی زنان می‌شود

  • کد خبر : 797
  • 29 دی 1400 - 21:04
تفکیک وظایف بانوان موجب کاهش اختلالات روانی زنان می‌شود
سپهر فردا/ مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی، اعتیاد و الکل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در زمان‌های قدیم، وظایف زن فقط در خانه‌داری و فرزند پروری خلاصه می‌شد اما اکنون با ورود بانوان به عرصه‌های کاری و تداخل در انجام وظایف آن‌ها، اختلالات روانی در زنان نیز افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، زهرا یوسف نژاد، در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ درصد از زنان ایران دچار اختلالات روانی هستند، بیان کرد: وراثت و ژنتیک، عوامل و شرایط محیطی جامعه، شکست‌های عاطفی و فرهنگی از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد اختلالات روانی در زنان می‌شوند که گاهی نتایج این اختلالات به اقدام به خودکشی این قشر از بانوان تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان‌های قدیم وظایف زن فقط در خانه و فرزند پروری خلاصه می‌شد، ادامه داد: با ورود بانوان به عرصه‌های اجتماعی و ورود حق و حقوق کاری به عرصه اقتصاد خانواده و … مشاهده کردیم که با وجود چنین مسائلی هنوز بانوان پایبند به مسائل و وظایف قدیمی خود هستند که این امر خود سبب افزایش طلاق در زوجین شده است.

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی، اعتیاد و الکل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: به عبارتی عدم توازن بین وظایف خانه و اجتماعی یکی از دلایل افزایش طلاق شرعی و عاطفی در زوجین است.

وی یکی از دلایل افزایش اختلالات روانی در جامعه به خصوص زنان را نبود آموزش‌های لازم در حوزه تربیت و فرزند پروری دانست و تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا از دوران ابتدایی به فرزندان آموزش مهارت‌های زندگی از جمله کنترل خشم، تاب آوری و … داده شود.

یوسف نژاد در پایان گفت: همانطور که برای سلامت جسمانی به پزشک مراجعه می‌کنیم، برای جلوگیری از بروز و افزایش اختلالات روانی نیز باید به مشاور، روانشناس و روانپزشک مراجعه کنیم زیرا سلامت جسمی به سلامت روان نیز وابسته است.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=797
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.