• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
مدیر جامعة الزهرا سلام الله علیها مطرح کرد:

بایسته های زن مسلمان در تحقق تمدن نوین اسلامی

  • کد خبر : 855
  • 02 بهمن 1400 - 21:08
بایسته های زن مسلمان در تحقق تمدن نوین اسلامی
سپهر فردا/ خانم برقعی گفت: بر اساس نظام معنایی تمدن گرا می‌بایست به سبک زندگی اسلامی نگاهی ویژه داشت.

به گزارش پایگاه سپهر فردا، سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا (س) امروز در پنجمین همایش بین‌المللی بانوی مهر که از سوی اتحادیه جهانی زنان مسلمان که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: شکل دادن تمدن نوین اسلامی با نگاه آینده گرا برای حل مشکلات جهان اسلام و دستیابی به رشد جوامع اسلامی بر اساس این، تمدن گرایی یکی از مهمترین اولویت‌های بانوان جهان اسلام در عصر حاضر است.

وی افزود: تمدن سازی به ایجاد یک نهضت علمی و فکری با استفاده از عقلانیت موجود در سنت اسلامی برای دست‌یابی به علوم اسلامی و یا اسلامی سازی علوم انسانی به عنوان یک راهبرد کلان نیاز دارد.

خانم برقعی با اشاره به بایسته‌های مهم در تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد تغییرات اجتماعی مطلوب در جهان اسلام و نیل به تمدن نوین اسلامی دو بایسته نهضت نرم افزاری تولید علم با محوریت تولید علوم انسانی اسلامی و همچنین سبک زندگی اسلامی را می‌طلبد.

وی سبک زندگی اسلامی را یکی از محورهای اساسی شکل دهی به تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: بر اساس نظام معنایی تمدن گرا می‌بایست به سبک زندگی اسلامی نگاهی ویژه داشت.

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها تصریح کرد: در ترویج سبک زندگی اسلامی، تاسی به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان کامل‌ترین الگوی برای بانوان جهان اسلام می‌تواند کارگشا باشد.

وی با اشاره به برخی زیر مؤلفه‌های نقش مادرانه افزود: تربیت و رفتار عاطفی، معنوی، پرنشاط، عالمانه و عادلانه با فرزندان می‌تواند نتایج و آثار خوبی را برای آینده جامعه اسلامی به ارمغان آورد.

خانم برقعی بیان داشت: احترام به فرزند، صدا زدن نیکو، اولویت رسیدگی به فرزندان و رعایت عدالت بین آنان از خصایص مادرانه حضرت زهرا سلام الله علیها است.

وی با اشاره به اولویت‌های نقش زنان از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی زن به عنوان یکی از ارکان تمدن ساز و نقش آفرین در تربیت جوانان مؤمن انقلابی معرفی شده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها اظهار کرد: طلاب بانو با تاسی به حضرت زهرا سلام الله علیها می‌توانند تأثیر مستقیم در علم و اجتماع داشته باشند و به صورت غیرمستقیم نیز با تربیت نسل تمدن ساز و با توجه به بنیادهای صحیح خانواده و سبک زندگی به ایفای نقش بپردازند.

وی با تأکید بر برخی شاخصه‌های بانوان و طلاب تراز و تمدن ساز عنوان داشت: نشاط و شادابی با حفظ اراده و عفت، جمع بین علم و عمل، دین محوری و ولایت مداری و احساس مسئولیت برای تمدن سازی و جامعه سازی از مهمترین این شاخصه‌ها است.

خانم برقعی در پایان تأکید کرد: بازخوانی و بازنویسی سبک زندگی حضرت زهرا (س) با ادبیات و شیوه‌های جدید، کشف بعد روش شناختی سبک زندگی آن حضرت و نظام سازی سبک زندگی طلبه تراز بر اساس مؤلفه‌های سبک زندگی حضرت متناسب با عصر حاضر از پیشنهادات ما برای الگوسازی در عصر حاضر است.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.