• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
معاون دانشجویی دانشگاه قم خبر داد:

برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران در قم/ دانشگاه قم بیشترین جذب دانشجوی خارجی را در کشور دارد

  • کد خبر : 1210
  • 11 اردیبهشت 1402 - 19:38
برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران در قم/ دانشگاه قم بیشترین جذب دانشجوی خارجی را در کشور دارد
سپهر فردا/ معاون دانشجویی دانشگاه قم با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران در قم، گفت: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دولتی کشور بیشترین جذب دانشجوی غیر ایرانی با سه هزار و ۹۰۰ دانشجو را دارد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، علیرضا باقری ثالث در نشست خبری آیین نکوداشت دانش آموختگان بین المللی دانشگاه‌های دولتی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: این آیین ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در قم برگزار می شود.

وی با اشاره به برخی اهداف این آیین، افزود: از جمله اهداف این همایش می‌توان به تکریم و نکوداشت دانشجویان غیرایرانی که در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند، ایجاد بستر برای ارتباط بیشتر دانش‌آموختگان در دانشگاه‌های مختلف، شناخت بیشتر ظرفیت‌های کشور، ارتباط مستقیم با مسئولان و مدیران وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان، استفاده از مباحث و کارگاه‌هایی که در این دوره برگزار خواهد شد و نیز بهره‌مندی از برنامه‌های تفریحی مدنظر در این همایش اشاره کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه قم ادامه داد: مدعوین این نکوداشت دانشجویان غیرایرانی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند که تا ۳۱ شهریور و ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می‌شوند و برای دعوت از آنان به تمامی رؤسای دانشگاه هایی که دانشجوی غیر ایرانی داشته اند نامه زده شده‌ و لیست افراد دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموختگان از ۱۹ ملیت اعلام آمادگی حضور در این همایش داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، اندونزی، اوکراین، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، تانزانیا، چین، سنگال، یمن، فلسطین، قرقیزستان، کنیا، مکزیک و هند اشاره کرد که بیشترین تعداد دانشجویان در جایگاه اول از کشور افغانستان و در جایگاه دوم از کشور عراق است.

باقری ثالث با بیان این که حدود ۶۰۰ دانشجو از سراسر کشور و به احتمال زیاد ۱۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه قم در آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران حضور می‌یابند، گفت: ۲۵ درصد مدعوین را دانشجویان خانم تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: برنامه‌های این همایش که از هجدهم اردیبهشت تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود در روز اول شامل مراسم افتتاحیه در حرم حضرت معصومه(س) همراه با ادای سوگند، سخنرانی و غبارروبی حرم و نیز مراسم میثاق با شهدای مقاومت در داخل دانشگاه قم است و سفر یک‌روزه به کاشان و بازدید از اماکن تاریخی کاشان حضور در مشهد اردهال و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی و همچنین بازدید از غار نخجیر از جمله برنامه‌های روز دوم است.

سرپرست مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران ادامه داد: در روز پایانی نیز برگزاری اختتامیه با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان و آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود و در کنار مراسم اختتامیه پنج غرفه‌ توسط کشورهای متقاضی نیز برپا می‌شود.

وی بیان کرد: از دیگر مدعوین می‌توان به رؤسای دانشگاه‌هایی که پذیرای دانشجویان غیرایرانی بودند و سفرای برخی کشورها که بیشترین تعداد دانشجو را در ایران دارند اشاره کرد.

باقری‌ثالث در پایان جذب دانشجویان خارجی را ظرفیت خوبی برای نهادهای علمی کشور دانست و با بیان این که دانشگاه قم در بین دانشگاه‌های دولتی کشور بیشترین جذب دانشجوی غیر ایرانی با ۳ هزار و ۹۰۰ دانشجو را دارد، افزود: بیشترین تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه قم را اتباع افغانستان و عراق تشکیل می دهند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.