• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

پیام فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)به مناسبت روز معلم

  • کد خبر : 1213
  • 11 اردیبهشت 1402 - 22:55
پیام فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)به مناسبت روز معلم
سپهر فردا/ سردار موحد به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم با صدور پیامی نسبت به اهمیت نظام تعلیم و تربیت در مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، پیام سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه استان قم به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم به این شرح است:

آنچه از معارف و مفاهیم قرآن کریم بر می‌آید به صراحت نشان میدهد که معلمی و تعلیم از ویژگی و صفات خداوند متعال است که این نعمت پر خیر و برکت را به انبیا و اولیای خود نیز ارزانی داشته است.

۱۲ اردیبهشت یادآور عروج ملکوتی استاد شهیدی است که بی شک از مهمترین و بزرگترین معلمان انقلاب اسلامی بود، شخصیت کم نظیری که قبل از انقلاب اسلامی در دو بعد مهم اصلاح انحرافات فکری و فرهنگی و پاسخگویی به شبهات و خرافات، زمینه ساز پرورش نسلی اثرگذار و کارآمد شد.

جایگاه معلمان در نظام تعلیم و تربیت، شکوفایی استعدادهای نهفته، هدایت جامعه به سمت کمال و پیشرفت و پرورش نسل متفکر، نقاد، دغدغه‌مند و دلسوز برای مردم و کشور، قابل مقایسه با دیگران نیست و به همین جهت ضرورت دارد تا مقام معلم که در حقیقت پاسداشت علم و دانایی است گرامیداشته شده و دغدغه‌های آنها بخصوص در مسئله معیشت و رتبه بندی فرهنگیان زودتر به سر منزل مقصود برسد.

معلمان عزیز سرداران جبهه فرهنگی هستند، همان عرصه‌ای که امروز مورد هجمه و تهاجم دشمنان در جنگ ترکیبی و شناختی قرار گرفته است؛ معلمان با جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی خود می‌توانند نسل جوان و آینده‌سازان کشور را با روشنگری از این توطئه‌های پردامنه دشمنان به سلامت عبور داده و مسیر روشن آینده را در مقابل دیدگان آنها ترسیم نمایند.

نشاط، عزت، پیشرفت و تعالی یک جامعه به‌ پویایی عنصر فرهنگ و آموزش آن بستگی دارد که بخش مهمی از این نیاز اساسی توسط فرهنگیان و معلمان در نظام تعلیم و تزکیه انجام می‌پذیرد و ملت رشید، متمدن و ریشه‌دار ایران مفتخر است که در طول تاریخ علم و اندیشه همواره سرآمد علم و دانش بوده و امروزه نیز پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف دانشی، گواهی بر این حقیقت است که باید تا شکل گیری کامل تمدن نوین اسلامی با قدرت و سرعت بیشتری دنبال شود.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.