• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

لزوم غنی سازی اوقات فراغت در روزهای بلند تابستان داغ/ ۵ هزار نفر از دانش آموزان قمی از آموزش های ورزش شنا بهره می برند

  • کد خبر : 1355
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
لزوم غنی سازی اوقات فراغت در روزهای بلند تابستان داغ/ ۵ هزار نفر از دانش آموزان قمی از آموزش های ورزش شنا بهره می برند
سپهر فردا/ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: گذراندن اوقات فراغت تابستان با فعالیت های ورزشی علاوه بر ارتقای جایگاه ورزش و گسترش ورزش همگانی، موجبات غنی سازی اوقات فراغت جامعه هدف را نیز فراهم می سازد.

پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا | با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس، یکی از دغدغه های مهم خانواده ها گذران اوقات فراغت فرزندانشان است به گونه ای که برای برنامه ریزی اوقات فراغت روزهای بلند و گرم تابستان، با حجم بالای مراجعه ی والدین به آموزشگاه ها و ورزشگاه ها و دیگر پایگاه های تابستانه مواجه خواهیم بود.

نعمت سلامتی و تندرستی یکی از مهمترین نعمت های الهی است که همیشه توام با فعالیت های ورزشی بوده و به نوعی موفقیت هر انسانی نیز در گرو پرداختن به آن امر مهم است لذا فعالیت های ورزشی را می توان با عنوان یکی از بزرگ ترین و با اهمیت ترین بخش های مورد توجه برنامه های سازندگی هر جامعه ای معرفی کرد.

در واقع تحقق جامعه و به طور جزء خانواده ی کامل و مترقی تنها زمانی میسر خواهد شد که راه ترقی و تکامل با برنامه ریزی جدی تر و منسجم تری در مسیر توسعه ی فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی طی شود و در نتیجه با جامعه ای متشکل از افرادی سالم، باارزش و پاک روبرو هستیم.

پیش بینی برنامه های متنوع ورزشی در راستای اجرای فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت تابستان ویژه دانش آموزان استان می تواند در مسئله تبیین و تفهیم اهمیت ورزش و تربیت بدنی به مسئولان و مدیران مدارس که عامل تسهیل کننده ی این بحث هستند بسیار تاثیر گزار باشد.

برهمین اساس به منظور بررسی و اطلاع از چگونگی وضعیت و اقدامات صورت گرفته در حوزه فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی مختص دانش آموزان به گفت و گو با معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم پرداختیم.

علی یزدی در گفت و گو با خبرنگار پایکاه خبری تحلیلی سپهر فردا در قم با اشاره به برنامه ها و فعالیت های ورزشی در ایام تابستان اظهار داشت:  یکی از مطالبات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که دانش آموزان را به عنوان سرمایه های اصلی کشور و آینده سازان میهن اسلامی معرفی می کند تربیت متوازن و تمام ساحتی آنهاست لذا غنی سازی اوقات فراغت و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم انجام فعالیت های ورزشی را یک فرآیند آموزشی در تمامی ساحت های تربیتی دانست و تصریح کرد: فعالیت های ورزشی از برنامه های مهم در زمینه گذراندن اوقات فراغت بوده و می تواند گامی مثبت در راستای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه و سبک زندگی فعال باشد.

 وی با اشاره به دستور ابلاغ شیوه نامه ی فعالیت های ورزشی تابستان به مدارس استان عنوان کرد: گذراندن اوقات فراغت تابستان با فعالیت های ورزشی علاوه بر ارتقای جایگاه ورزش و گسترش ورزش همگانی، موجبات غنی سازی اوقات فراغت جامعه هدف را نیز فراهم می سازد.

به گفته ی این مقام مسئول این امر تضمین کننده تحقق اهداف برنامه های اوقات فراغت تابستان بوده و با تشریح اهداف، شیوه و زمان اجرای برنامه فعالیت های ورزشی تابستان برای مدیران مدارس و مدیران مجتمع های آموزشی – ورزشی شاهد اجرای مطلوب آن در سال جاری خواهیم بود.

وی بر مشارکت فعال و هماهنگی اولیای دانش آموزان مدارس تاکید کرد و افزود: آموزش شنا ویژه دانش آموزان، به صورت جدی در ۴ استخر سطح شهر با مدیریت آموزش و پرورش انجام می شود و در تابستان امسال پیش بینی ما بر آموزش ورزش شنا برای حدود ۵۰۰۰ دانش آموز است.

یزدی با اشاره به استعداد یابی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی یادآور شد: در سال جاری تمام سعی و کوشش خود را به کار بسته ایم تا کانون های ورزشی درون مدرسه ای و  برون مدرسه ای با رونق بیشتری به فعالیت بپردازند و با استعدادیابی های ورزشی گسترده ای که در سطح استان انجام شده است، دانش آموزان به سمت کانون های ورزشی در رشته های مختلف و متنوع سوق داده شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که در تابستان امسال انجام خواهد شد راه اندازی پایگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی است با معرفی فضا از طرف آموزش و پرورش، حدود ۳۸ پایگاه ورزش در سطح استان شکل گرفته است که این پایگاه ها به صورت رایگان در اختیار عموم جامعه برای توسعه ورزش همگانی قرار می گیرند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1355
  • نویسنده : الهام پناهی فر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.