• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

تازه‌ها

همایش بین‌المللی «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین» برگزار می‌شود کاروان زیر سایه خورشید میهمان قم می‌شود/ دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی نرم‌افزار «دانشنامه فرق و مذاهب» رونمایی می‌شود ۵۰ درصد فضا‌های آموزشی قم را خیران احداث کرده‌اند/ رشد ۴ برابری ساخت مدرسه در قم/ رتبه بیست‌وهفتم قم در فضای آموزشی افتتاح مجموعه تفریحی گردشگری سرزمین شادی در قم با اعتبار هزار میلیارد ریال تاکید آیت الله کریمی جهرمی به زنده نگه داشتن نام و یاد خطبای بزرگ/ از ارواح خطبا و مبلغین دین و شریعت، استمداد کنیم آغاز جشن های دهه کرامت از روز چهارشنبه/ «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»؛ شعار محوری قم در دهه کرامت/ رونمایی از پنج پروژه حرم حضرت معصومه (س) نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس

4
یادداشت؛

بوی ماه بیعت دوباره با خون حسین علیه‌السلام می‌آید

  • کد خبر : 1426
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
بوی ماه بیعت دوباره با خون حسین علیه‌السلام می‌آید
سپهر فردا/ انسانیت، شرافت، عزت و آزادگی، گنجینه‌ای عظیم از صفت هایی است که در ماه محرم نهفته شده است، این روزها شمیم روح‌بخش محرم در تمام کوچه و پس کوچه های شهر پیچیده و پارچه نوشته‌ها و پرچم‌های سبز و سیاه آویخته بر در و دیوار شهر، نوازشگر چشم‌های هر بیننده ای است که خبر از آمدن ماه محرم می دهد.

پایگاه خبری سپهر فردا | ماه عزاداری اباعبدالله، ماه سیاهپوشی منازل و برپایی روضه های خانگی، ماهی که چگونه زیستن را به محبان اهل‌بیت(ع) می‌آموزد. ماهی که امام حسین(ع) به همه نسل‌ها و عصرها پیام ایستادگی در برابر حکومت‌های شیطانی و ستمگران را انتقال می‌دهد.

از یادآوری صحنه‌های پرسوز و گداز علقمه و فرات، در قلبهایمان حسینیه‌ای پر شور به راه افتاده و این سوگ عظیم، در نهر جانمان عطشی ناتمام جاری ساخته است. آری عشق و محبت حسین(ع) شاه کلید همه ی درب‌های بسته بوده و هست اما با گذشت هزار و چهارصد سال از محرم سال ۶۱ هجری قمری، هنوز ذره‌ای از این شور و شعور حسینی کم نشده با این وجود شاید تنها جریان سیل اشک، اندکی بتواند التیام بخش التهاب دل بی قرارمان باشد.

حسینیه‌ها، تکیه ها و موکب‌های قدیمی سطح شهر هم کم کم سیاهپوش عزای ارباب شده‌اند دل‌های شکسته محبان حضرت دوست هم، برای این شورو شعور حسینی آب و جارو شده‌اند. دلهایی که از همان کودکی با زمزمه‌ها و لالایی‌های مادرانه، وقف حسین فاطمه شده و با گشوده شدن سفره‌های نذری، قلب و روح تشنه‌شان اندکی از محبت خون خدا سیراب می شود.

عمریست با زمزمه این ذکر پر معنای ( انی سلمن لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم) زیارت عاشورا، غبار از قلب و چهره زدودیم و کورترین گره ها را گشودیم و مشام دل‌های عاشق را از راهی دور، با بوی خوش کربلا معطر ساختیم و نمک گیر خوان حسین(ع) شده‌ایم که زیارت نامه‌اش را بر دیده نهاده و از پیام‌های ناب آن دل و دیده، تر می کنیم تا غنیمتی ارزشمند برای دین و دنیای خود دست و پا کنیم.

محرم می آید تا در این قحطی عشق و محبت کیمیایی شود و کام دوستداران حسینی را همچون شهدی شیرین گواراتر سازد. محرم بغض گلوی عاشقان حسین(ع) است که با آمدنش همچون زخمی کهنه، سر باز می کند و خون دل و دیده به راه می اندازد. محرم در صحنه ی سرخ تاریخ، نقشی جاویدان خلق کرده و یادآور رشادت های آزادمردان و قهرمانان دشمن ستیز است.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1426
  • نویسنده : الهام پناهی فر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.