• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
یادداشت؛

طوفان الأقصی فرصتی برای انتقام سخت و خروج امریکا از منطقه

  • کد خبر : 2768
  • 11 آبان 1402 - 13:42
طوفان الأقصی فرصتی برای انتقام سخت و خروج امریکا از منطقه
سپهر فردا/ طوفان الأقصی رونمایی از آغاز دوران جدید غرب آسیا به رهبری ایران است. این رهبری بدون خروج آمریکا از منطقه (به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انتقام سخت شهادت حاج قاسم) امکان‌پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا | «میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.» شهید حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه

طوفان الأقصی رونمایی از آغاز دوران جدید غرب آسیا به رهبری ایران است. اما شرط رسیدن به این دوران، دادن هزینه‌های آن است. این رهبری بدون خروج امریکا از منطقه (به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انتقام سخت شهادت حاج قاسم) امکان‌پذیر نیست. تا وقتی امریکایی‌ها در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق حضور دارند، دوران جدید غرب آسیا محقق نخواهد شد. از جمله دردناک‌ترین پرونده‌های این انتقام در سوریه جریان دارد.

هزینه مداخله ما در سوریه بیش از خون بچه‌های شیعه و هزینه‌های مالی، هزینه از آبروی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام بود. ایران دارای محبوبیتی گسترده در جهان اسلام بود و با مداخله و همراهی با رژیم أسد، کینه‌ای عمیق در دل اهل سنت در منطقه از ایران کاشته شد و فضای رسانه‌ای عربی وابسته به امریکا نیز بر این امر دمیدند.

امروز وقت اثبات صداقت ایران در مداخله در سوریه است اما برای اثبات صداقت با مانعی جدی در سوریه مواجهیم، یعنی نظام بعثی سوریه. نکته اصلی این است که ما برای حفظ بعثی‌ها، آبروی جمهوری اسلامی را در جهان اسلام معامله نکردیم، که از آن‌ها حساب ببریم. دلیل این همه محافظه‌کاری در سوریه، ترس ما از تصریح بعثی‌ها به لزوم خروج ایران از سوریه است. مگر بشار اسد نمی‌گوید من با شما هستم و این بعثی‌ها نمی‌گذارند، خوب بسم الله. این گوی و این میدان.

ضربه‌های مکرر اسرائیلی‌ها به پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه را پاسخ هم‌وزن و متقابل از خاک سوریه ندادیم و حمله مستقیم به پایگاه‌های اسرائیلی نکردیم، تا به این نقطه جوش نرسیم. اگر به همین روند ادامه دهیم باید آماده حذف شدن تدریجی از صحنه سوریه نیز باشیم.

طوفان الأقصی فرصت و مشروعیت گوشمالی‌های محدود به اسرائیل از خاک سوریه را فراهم کرد. اما همچنان از بعثی‌ها حساب می‌بریم. چرا صراحتا نمی‌گوییم که سهم ما از حفظ شما در رأس قدرت سوریه چیست؟ افکار عمومی جهان اسلام را ما با شعار مقاومت به این مداخله راضی کردیم، نمی‌توانیم و مجبور به مداخله‌ایم.

طوفان الأقصی تهدید نیست، بلکه فرصت است. فرصتی برای انتقام سخت یعنی خروج امریکا از منطقه. طوفان الأقصی به حملات مستقیم ایران به پایگاه‌های امریکایی مشروعیت داده است. فرصت خلاص شدن از شر حضور امریکایی‌ها در شرق دجله، اکنون به مراتب بیشتر از هر وقت دیگر است.

هرچه بگذریم اقتدار و استقرار بعثی‌ها بیشتر می‌شود. امروز بهتر از فردا است. وقت انتقام سخت امروز است، آن هم در سوریه. از عواقبش نباید ترسید. الان وقت اعاده حیثیت ایران در جهان اسلام سنی در پرونده سوریه است. باید نشان دهیم که در مداخله‌مان در سوریه برای مقاومت در مقابل اسرائیل صادق بودیم.

امیدوارم مانع این جدیت، امید برخی دولتمردان ما به مذاکرات پسا برجامی با امریکا نباشد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2768
  • نویسنده : سید علی موسوی

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.