• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

تازه‌ها

همایش بین‌المللی «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین» برگزار می‌شود کاروان زیر سایه خورشید میهمان قم می‌شود/ دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی نرم‌افزار «دانشنامه فرق و مذاهب» رونمایی می‌شود ۵۰ درصد فضا‌های آموزشی قم را خیران احداث کرده‌اند/ رشد ۴ برابری ساخت مدرسه در قم/ رتبه بیست‌وهفتم قم در فضای آموزشی افتتاح مجموعه تفریحی گردشگری سرزمین شادی در قم با اعتبار هزار میلیارد ریال تاکید آیت الله کریمی جهرمی به زنده نگه داشتن نام و یاد خطبای بزرگ/ از ارواح خطبا و مبلغین دین و شریعت، استمداد کنیم آغاز جشن های دهه کرامت از روز چهارشنبه/ «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»؛ شعار محوری قم در دهه کرامت/ رونمایی از پنج پروژه حرم حضرت معصومه (س) نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس

5

طرح‌های عمرانی بسیج مقرون‌به‌صرفه است/ محرومیت‌زدایی یکی از رسالت‌های مهم بسیج

  • کد خبر : 2921
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۱
طرح‌های عمرانی بسیج مقرون‌به‌صرفه است/ محرومیت‌زدایی یکی از رسالت‌های مهم بسیج
سپهر فردا/ معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی که توسط بسیج سازندگی انجام می‌گیرد بخاطر حذف حق پیمانکاری با هزینه کمتری به دست مردم می‌رسد.

سرهنگ امیر جعفری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با بیان اینکه طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی یکی از رسالت‌های مهم بسیج است، گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی که توسط بسیج سازندگی این استان انجام می‌گیرد بخاطر حذف حق پیمانکاری با هزینه کمتری به دست مردم می‌رسد.

وی تصریح کرد: اقدامات عمرانی بسیج در قم باروحیه جهادی بسیجیان و نظارت و کنترل کیفیت مستمر توسط دستگاه‌های متولی انجام می‌گیرد و از این‌رو از نظر کیفی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

سرهنگ جعفری اضافه کرد: طی هفته بسیج ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح اقشار و رده‌های مختلف بسیج در استان قم درحال انجام است.

وی بااشاره به برگزاری همایش شکوه اقتدار با حضور هشت هزار بسیجی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، تصریح کرد: هم‌زمان با اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور، هشت پروژه آبرسانی نیز به ۲۰ روستای در شهرستان کهک، به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم عنوان کرد: در این پروژه‌ها بسیج سازندگی سپاه قم به‌عنوان مجری طرح و شرکت آب و فاضلاب استان به‌عنوان بهره‌بردار بوده‌اند که شامل آب‌رسانی به دو مجتمع در کهک و سلفچگان است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۱ آغاز شده‌است.

وی گفت: احداث مخزن یک‌هزارمترمکعبی روستای ورجان و اجرای خط انتقال آن به طول ۳ هزار و ۸۰۴ متر با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۶۶ نفر و احداث مخزن ۲ هزارمترمکعبی روستای لنگرود و خط انتقال آن به طول ۵۳۲ متر با جمعیت تحت پوشش هزار و ۶۳۸ نفر از جمله پروژه‌هایی است که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سرهنگ جعفری اضافه کرد: همچنین احداث خط انتقال روستای تیره به طول ۸۲۶ متر با جمعیت تحت پوشش ۵۲۵ نفر، اصلاح خط انتقال مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر و تهیه و نصب ۴ دستگاه دیزل‌ژنراتور به‌منظور آبرسانی به روستاهای دستگرد، ویریچ، یکه باغ و میم با جمعیت تحت پوشش ۴۵۴۹ نفر را از دیگر این پروژه‌ها بود.

وی با بیان این که شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود، بیان داشت: تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم افزود: جمعیت ثابت شهرستان کهک حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود و این شهرستان از سه طرف به ارتفاعات اشراف دارد. وجود خانه های قدیمی مانند خانه ملاصدار و غار تاریخی کهک در کنار مناظر و مناطق بکر از جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

بهره‌برداری از کارخانه تولید خوراک دام و مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی قم

وی تصریح کرد: طی هفته بسیج، کارخانه خوراک دام توسط بسیج سازندگی قم برای تولید و تامین بخشی از نیاز واحدهای دامپروری استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرهنگ جعفری ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی نیز با هدف مهارت‌آموزی به نیروهای داوطلب در هفته بسیج افتتاح و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

پنجم آذرماه ، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نام‌گذاری شده‌است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.