• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت در قم برگزار می‌شود/ احداث ۳ بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی دولتی در قم

  • کد خبر : 3217
  • 05 دی 1402 - 16:46
نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت در قم برگزار می‌شود/ احداث ۳ بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی دولتی در قم
سپهر فردا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت با هدف توسعه گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی قم، مشهد و شیراز فردا در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، دکتر مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به برگزاری نشست تخصصی هماهنگی برگزاری «گردشگری سلامت» با محوریت سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: گفت: موضوع طبیعت‌گردی و گردشگری سلامت با محوریت توجه به تولیدات دارویی، تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و همچنین فرآورده‌های سنتی طبیعی و مکمل نیازمند توجه ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با تأکید بر لزوم توجه جدی به دیپلماسی علمی در گردشگری سلامت، افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور فعالین اقتصادی در این همایش که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود؛ نشان از اهمیت و جایگاه برگزاری همایش ملی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت، ادامه داد: استان قم باید به جایگاه مناسبی در گردشگری سلامت دست پیدا کند و این مهم نیازمند اهتمام بیشتر و تلاش مسئولین است.

مصری خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات گردشگری سلامت بانک اطلاعات متخصصین بخش سلامت است و اگر شفاف شود مردم به خوبی از آن بهره مند خواهند شد، اگر گردشگری در استان مورد توجه قرار بگیرد مردم استان از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بیمارستان‌های استان در راستای خدمت‌رسانی به بیماران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، گفت: آخرین استان از نظر تخت‌های بیمارستانی هستیم و تلاش می‌شود ۳ بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی دولتی احداث کنیم که در اختیار گرشگری سلامت قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات بیماران سرطانی، گفت: فرایند بسیار جامعی در کشور برای درمان بیماری سرطان شکل گرفته است که هزینه‌های مردم کاهش پیدا کند و تلاش می‌شود بحث پیشگیری و درمان به خوبی انجام شود.

وی افزود: غربالگری طرح ملی است و ضمن اینکه شاخص تحرک در استان نامناسب است، در فشار خون و دیابت وضعیت خوبی نداریم و تعداد زیادی غربال در قم انجام شد و برخی از شهروندان مبتلا به فشار خون و دیابت هستند، اما از این موضوع اطلاع ندارند.

در این نشست دکتر جهانگیری، مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز برگزاری همایش تخصصی سفر، زیارت و سلامت را سرآغاز توسعه گردشگری در شهرهای زیارتی دانست و گفت: این همایش با شعار «سفر، زیارت و سلامت» روزهای ششم و هفتم دی‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار خواهد شد.

دکتر جهانگیری ارائه ابعاد مختلف خدمات بین‌المللی سلامت را مورد توجه قرار داد و گفت: در این همایش سعی بر این است به موضوعاتی چون موانع توسعه گردشگری، ضمانت‌های اجرایی،بیمه،اقتصاد دانش‌بنیان،مشوق‌های صادراتی و دیپلماسی اقتصادی توجه شود.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.