• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
در نشست خبری رویداد کشوری جامعه پرداز مطرح شد:

قم متولی اصلی ساماندهی شبکه‌های ملی سبک زندگی کشور/ رتبه هفت قم در پرداخت وام ازدواج/ برگزاری رویداد ملی جامعه‌پرداز درحوزه خانواده، جمعیت و هویت زن

  • کد خبر : 3290
  • 13 دی 1402 - 11:50
قم متولی اصلی ساماندهی شبکه‌های ملی سبک زندگی کشور/ رتبه هفت قم در پرداخت وام ازدواج/ برگزاری رویداد ملی جامعه‌پرداز درحوزه خانواده، جمعیت و هویت زن
سپهر فردا/ نشست خبری رویداد کشوری جامعه پرداز استان قم با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، مدیرکل ورزش وجوانان استان قم درنشستی خبری که با حضور معاون ورزش وجوانان، مسئول قرارگاه ازدواج وتعالی خانواده قم و اکرم صادقی نماینده تشکل‌های استانداری قم برگزار شد، اظهارداشت: رویداد بزرگ جامعه‌پرداز در ۲۲ استان درحال شکل‌گیری است و باید در استان قم به صورت ویژه شکل بگیرد لذا مقرر شده چند تشکل زیربنایی این رویداد بزرگ را برپا کنند.

ابراهیم سانی خانی افزود: به دلیل وجود حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها متعدد به عنوان پایگاه اجتماعی مردمی و نگاه اسلام به زن و خانواده برخی رویدادها در قم باید به صورت ویژه برگزار شود زیرا انقلاب از قم بوده و الگو و سبک زندگی اسلامی هم باید از قم تبیین و اجرا شود.

وی گفت: ۱۴ شبکه ملی در قم تشکیل شده که مهمترین آن شبکه سبک زندگی است که توسط یکی از تشکل‌های اداره کل ورزش وجوانان دنبال می‌شود.

وی افزود: دراین راستا رویداد جامعه پرداز در قم برپا می‌شود که خدمات مشاوره ازدواج، سبک زندگی و تسهیلگری امر ازدواج را در قم دنبال می‌کند و دراین رویداد اگر تشکلی مشکل یا ضعفی داشته باشد می‌تواند از گروه‌های قوی کمک بگیرد و می‌توان ظرفیت‌ها را به گروه‌های کوچک تسری داد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان قم گفت: در رویداد جامعه پرداز همه تشکل‌های مردمی فعال در سه حوزه خانواده، جمعیت و هویت زن حاضر و برنامه‌های خود را عرضه و از آن دفاع می‌کنند و هم‌افزایی در تشکل‌ها رخ می‌دهد.

وی اظهارکرد: طرح‌های برگزیده در مساجد و پایگاه‌های بسیج هیئت‌های مذهبی و.. اجرا می‌شود و گروه‌های خدمات‌رسان اجتماعی از این ایده‌ها استفاده می‌کنند.

سانی خانی بیان کرد: ۷۰۰ کارگاه ازدواج در قم برگزار شده که نشان می‌دهد خیز خوبی برداشته شده و دراین راستا متخصصان دانشگاهیان مشاوران می‌توانند با ما همکاری داشته باشند.

وی گفت: برای رفع نیازهای خانواده و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در حوزه تسهیل ازدواج با مسئولان حوزه‌های علمیه پایگاه‌های بسیج بهزیستی نیروی انتظامی جهاد دانشگاهی کمیته‌امداد مراکز مشاوره نیکوکاری موسسه و خیریه دارند رایزنی شده تا بتوان از خدمات آن‌ها دراین حوزه استفاده کرد.

قم رتبه هفت پرداخت وام ازدواج در کشور را دارد

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز دراین نشست با بیان اینکه قم رتبه هفت پرداخت وام ازدواج در کشور را دارد، اظهارداشت: با حمایت استاندار و مدیرکل ورزش وجوانان و مدیران شعب بانک‌های استان، ۱۲ هزار درخواست وام ازدواج درقم به ثبت رسیده که ۸۹۵۰ وام (معادل ۷۵ درصد جمعیت ثبت نام کننده) پرداخت شده و بقیه در نوبت دریافت هستند.

روح الله مقدم افزود: پرداخت وام ازدواج درقم به صورت میانگین سه ماه ونیم به طول می‌انجامد زیرا مردم بیشتر بانک‌های ملی، ملت و تجارت را برای دریافت وام انتخاب می‌کنند و تجمیع وام‌ها سبب طولانی شدن روند پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: ضامن یکی از مشکلات زوج ها است و امید داریم شرط ضامن را بردارند و اقساط از یارانه افراد کسر شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: بیش از ۴۰۰ گروه جهادی در قم وجود دارد و می طلبید تا به صورت قرارگاهی وارد عمل شوند لذا قرارگاه ازدواج و تعالی خانواده در قم شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ سمن فعال دراستان قم به ثبت رسیده که ۱۷ سمن آن در حوزه خانواده است و جوانان به منظور توسعه مشارکت های مردمی در رویداد جامعه پرداز ثبت نام کنند و فعالیت‌های اجتماعی را گسترش دهند.

مقدم به خدمات قرارگاه ازدواج و تعالی خانواده قم اشاره کرد و گفت: هر ساعت مشاوره ۲۴۰ هزار تومان است اما این مرکز سه جلسه مشاوره فردی و مشاوره‌های گروهی را رایگان برگزار می‌کند و مشاورانی که با این مرکز قرارداد دارند دارای رتبه‌های برتر کشوری هستند.

وی در پایان عنوان کرد: ۲۵ مرکز تخصصی مشاوره در شهر قم و یک مرکز در شهر کهک فعال است.

رویداد ملی جامعه پرداز درحوزه خانواده، جمعیت و هویت زن درقم برگزار می‌شود

مسئول قرارگاه ازدواج و تعالی خانواده قم هم دراین نشست اظهارداشت: رویداد جامعه پرداز در سه حوزه خانواده، جمعیت و هویت زن ۲۱ و ۲۲ دیماه سال جاری با هدف هم‌افزایی و شناسایی گروه‌های مردمی و جهادی، موسسات و گروه‌های تبلیغی فعال دراین سه حوزه درقم برگزار می‌شود.

علی اصغر رحیمی آرا افزود: دراین رویداد کنشگران سه حوزه گردهم می‌آیند و با پایشی که از یک ماه پیش آغاز شده فعالان این حوزه به رویداد دعوت شدند که هم افزایی داشته باشند و عملیات مشترک را تمرین ‌کنند تا بتوان فعالیت‌های متمرکز و جامعی را در بحث ازدواج و تعالی خانواده به مردم ارائه داد.

مسئول قرارگاه ازدواج و تعالی خانواده قم گفت: رویداد جامعه پرداز فرصتی برای تجمع و شناخت، هم‌افزایی و تعامل‌افزایی گروه‌های مردمی و کنشگران در سه محور هویت زن، مسائل خانواده و ازدواج(پیشگیری از طلاق) جمعیت و فرزندآوری است.

وی عنوان کرد: جامعه پرداز رویدادی برای احصاء نظام مسائل زنان، خانواده وجمعیت در استان و تعریف عملیات‌های مشترک جهت برون‌رفت از مشکلات موجود وچگونگی رسیدن به وضعیت مطلوب در محیطی گروهی است.

مدیر موسسه مردم نهاد حس خوب زندگی اظهارداشت: رویداد جامعه پرداز به صورت ملی با همکاری وزارت ورزش وجوانان و بنیاد ملی خانواده با محوریت اداره کل ورزش وجوانان استان فم برپا می‌شود.

وی گفت: مهلت ثبت‌نام در رویداد ملی جامعه پرداز شش لغایت ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ است و علاقمندان از طریق لینک و یا تماس با شماره‌های ۰۹۳۹۱۸۱۹۲۳۰ و ۰۹۱۲۶۵۱۰۹۳۶ می‌توانند ثبت‌‌نام خود را انجام دهند.

رحیمی ادامه داد: مرکز ازدواج و خانواده جامعه پرداز استان قم به آدرس https://eitaa.com/qomjamepardaz در پیام‌رسان ایتا است.

وی در ادامه عنوان کرد: در راستای دستور رئیس جمهور که مراکز دولتی باید تسهیلگری امر ازدواج را برعهده گیرند، قرارگاه ازدواج و تعالی خانواده، درقم تشکیل شده که ظرفیت‌های مجموعه‌های دولتی را شناسایی و تبیین و دراختیار مردم قرار می‌دهد.

مسئول قرارگاه ازدواج و تعالی خانواده قم افزود: درراستای تسهیلگری امر ازدواج اتاق عقد رایگان دراین مرکز راه‌اندازی شده و مشاوره پیش، حین و پس از ازدواج به صورت رایگان ارائه می‌شود و با تالارهای پذیرایی، آتلیه، مزون‌های لباس عروس وداماد و آرایشگاه‌ها وارد مذاکره شدیم و برخی وعده تا سقف ۵۰ درصد کاهش هزینه‌ها را به ما داده‌اند و برخی تالارهای پذیرایی ورودی را حذف کرده‌اند.

رحیمی گفت: از سوی این قرارگاه تور یک روزه با محوریت مشاوره و خانواده و سفر رایگان سه روزه برای زوج‌هایی که در اعیاد رجب و شعبان ۱۴۰۲ دراین مرکز خطبه عقد را جاری کنند درنظر گرفته شده است.

گفتنی است، قرارگاه ازدواج و تعالی خانواده در بلوار محتشم کاشانی ورزشگاه پیامبر اعظم واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.