• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
در نشست رسانه‌ای پروژه بزرگ فاز ۵ محور عمار یاسر قم مطرح شد؛

پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی فاز ۵ عمار یاسر/ ۶۵۰۰ میلیارد ریال هزینه تملکات پروژه/ انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای تکمیل بدنه پروژه فاز ۵

  • کد خبر : 3364
  • 26 دی 1402 - 17:16
پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی فاز ۵ عمار یاسر/ ۶۵۰۰ میلیارد ریال هزینه تملکات پروژه/ انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای تکمیل بدنه پروژه فاز ۵
سپهر فردا/ نشست رسانه ای پروژه بزرگ فاز ۵ محور عمار یاسر با حضور اصحاب رسانه در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، عباس حلوایی زاده در نشست رسانه‌ای پروژه بزرگ فاز ۵ محور عمار یاسر که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به جزئیات این کلان پروژه، اظهار کرد: این پروژه با انعقاد قرارداد با سازمان توسعه و عمران از سال ۱۳۹۹ وارد فاز اجرایی شد.

وی مبلغ اولیه پیمان این قرارداد را ۷۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در ادامه با افزایش هزینه‌ها و نوسانات قیمتی، پیمان این پروژه به ۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت که این مبلغ به غیر از تعدیل است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه ابتدای پروژه تونل غدیر از خیابان شهید طالقانی و انتهای آن خیابان معلم است، خاطرنشان کرد: این پروژه از جهات مختلفی دارای ویژگی‌ها و شاخص‌هایی است و فعالیت‌های عمرانی آن با شرایط خاصی اجرایی شده است.

حلوایی‌زاده ارتفاع آزاد تونل تا سطح صفر را حدود ۱۲ متر دانست و ادامه داد: این تونل و در ادامه فاز ۵ عمار یاسر تکمیل‌کننده رینگ ترافیکی عمار یاسر است که از تقاطع غیر همسطح مقداد آغاز و به میدان سپاه منتهی می‌شود.

وی خاضافه کرد: تونل غدیر و در ادامه فاز ۵ عمار یاسر تا خیابان شهید فاطمی بیش از ۱۵۰۰ متر طول دارد که با ۴۰۰ متر به میدان سپاه اتصال پیدا می‌کند.

معاون فنی عمرانی شهردار قم: تونل غدیر و فاز ۵ در آستانه بهره‌برداری هستند

 معاون فنی عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه هزینه عمرانی تونل غدیر و فاز ۵ عمار یاسر از زمان آغاز تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در ادامه پروژه نیز مسیرهای دسترسی قسمت شرقی پروژه نیز در دستور کار بوده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه آن می‌شود.

حلوایی‌زاده ادامه داد: برای این پروژه مهم تمام مباحث ترافیکی، تهویه، نور، اتاق کنترل و مانیتورینگ پیش‌بینی‌شده است و برای این منظور حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی پروژه تونل غدیر و فاز ۵ عمار یاسر را مجموعه‌ای از تعارضات ملکی، انشعابات تاسیساتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی فاز ۵ عمار یاسر ۹۶ درصد و تونل غدیر بیش از ۹۰ درصد است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: مجموع هزینه‌های عمرانی پروژه فاز ۵ عمار یاسر در همسطح و تونل بدون در نظر گرفتن تملک بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه هفت قم: ۶۵۰۰ میلیارد ریال هزینه تملکات پروژه فاز ۵ عمار یاسر قم شد

محمد رمضانی، مدیر منطقه هفت شهرداری قم نیز در این نشست، در خصوص روند اجرایی پروژه، اظهار داشت: ۱۶۰ پلاک در مسیر بازگشایی محور عمار یاسر از قبل تملک شده و حدود ۱۰۰ پلاک تا خیابان دور شهر برای تملک باقی‌مانده بود.

وی با تأکید بر اینکه در ابتدای کار با دستور شهردار قم، ستادی با مدیران شهری در روزهای شنبه هر هفته تشکیل شد، افزود: این جلسات به‌صورت مستمر و هفتگی بدون وقفه برگزار شد که در این جلسات با پیگیری‌های دنباله‌دار سبب شد این پروژه به سرانجام برسد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه پروژه تملک حاصل کار یک تیم و گروه است، تصریح کرد: از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تاکنون ۹۸ پلاک با ارزش اعتباری ۶۵۰ میلیارد تومان تملک شده است.

وی با بیان اینکه حدود یک و نیم هکتار زمین در هسته مرکزی شهر بازگشایی‌شده است، گفت: روند این پروژه با همدلی و حمایت ارگان‌ها و سازمان‌ها مختلف در بازه یک سال و نیم، بازگشایی‌شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه اجرای دیوارنگاره در راستای زیبایی بصری پروژه از دیگر دستورات شهردار قم بوده است، عنوان کرد: در راستای افزایش سیما و منظر شهری، جداره سازی پروژه با وسعت زیادی در حال انجام است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خبر داد: انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای تکمیل بدنه پروژه فاز ۵ عمار یاسر

مهرداد توکلی مقدم در نشست رسانه‌ای پروژه بزرگ فاز ۵ محور عمار یاسر با اشاره به اینکه این پروژه تا میدان سپاه به طول حدود دو کیلومتر اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این پروژه بالای نیم‌قرن عمر داشته و شروع تملکات آن از ۴۰ سال قبل بوده است.

وی با بیان اینکه تملک ۲۷۵ پلاک برای این طرح پیش‌بینی‌شده بود، ابراز کرد: در حال حاضر تملک ۱۴ پلاک دیگر از خیابان شهید فاطمی تا ریل راه‌آهن باقیمانده که در دستور کار منطقه هفت شهرداری قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۵۹ باب مسکونی با ۸۲۰۰ مترمربع مساحت به ارزش ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تملک شد، مطرح کرد: در سال جاری نیز ۳۸ پلاک دیگر با حدود ۶ هزار مترمربع مساحت آزادسازی شد که اعتبار آن سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی از برنامه‌ریزی برای تکمیل بدنه فاز ۵ عمار یاسر خبر داد و بر استفاده از بازارهای تجاری پویا و حتی استفاده از بازار سرمایه‌گذاری تأکید کرد و ادامه داد: حدود ۴۰ بلوک در بدنه این طرح امکان جذب سرمایه‌گذاری و احداث ۳۰ هزار مترمربع را دارد که باید به شکلی باشد که از نظر سیما و منظر شهری، مبلمان شهری، دسترسی آسان، مباحث ترافیکی و… در آن پیش‌بینی‌شده باشد.

توکلی خاطرنشان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که مالکان و ساکنانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند بتوانند وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری بدنه این پروژه شوند.

وی از تشکیل کمیته‌ای با مشارکت یکی از بانک‌های عامل در این راستا خبر داد و یادآور شد: تفاهم‌نامه‌هایی در حال انعقاد است که به‌محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بازدید اصحاب رسانه از ۲ پروژه در آستانه افتتاح شهر قم

در بخش پایانی نشست رسانه ای، اصحاب رسانه از پروژه‌های تونل غدیر و فاز پنجم عمار یاسر که در آستانه بهره برداری هستند، بازدید کردند.

خبرنگاران قمی با بازدید میدانی از این پروژه‌ها، از آخرین وضعیت اجرایی و روند آن‌ها آشنا شدند.

مدیر منطقه هفت و مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی این پروژه‌ها، به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم: اجرای ۲۵۶۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۱۳۰۰۰۰ مترمکعب خاک‌برداری در پروژه تونل غدیر قم

مسعود بخشی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های تونل غدیر و فاز پنجم بلوار عمار یاسر در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به جزئیات پروژه تونل غدیر اظهار کرد: ادامه تونل غدیر یکی از پروژه‌های شاخصی است که توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری قم به سرانجام رسیده است.

وی مجری پروژه تونل غدیر را سازمان توسعه و عمران شهرداری قم دانست و افزود: از دلایل شاخص بودن این پروژه می‌توان به قرارگیری در هسته مرکزی شهر، هم‌جواری با حرم مطهر و روبه‌رو شدن با چالش‌هایی چون تأسیسات شهری اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تونل غدیر در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: در تلاشیم  تا چند روز آینده عملیات پایانی و عمرانی سازه تونل غدیر و کنار گذرهای رمپ خروجی به پایان رسیده را به شهرداری قم تحویل دهیم.

وی با تأکید بر اینکه ۵ هزار میکسر بتن‌ریزی در این پروژه انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب حجم بتن‌ریزی در تونل غدیر بوده است.

بخشی با اشاره به  حجم میلگرد استفاده‌شده در این پروژه ابراز کرد: ۲۶۰۰ تن میلگرد معادل ۱۳۰ تریلی در پروژه تونل غدیر استفاده‌شده است.

وی اضافه کرد: ۱۳۰ هزار مترمکعب  معادل ۲۰هزار سرویس کامیون  حجم خاک‌برداری تونل غدیر و حدود ۱۱ هزار مترمربع عرشه سازی شده و ۹ هزار مترمربع طول دیوارهای نمایی تونل و کنار گذر رمپ‌ها است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم چالش‌ها و مشکلات این پروژه را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: وجود تأسیسات قدیمی زیر کد صفر و تداخل آن با اجرای پروژه روند پروژه را با مشکل و تأخیر  روبه‌رو کرده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسیر در جهت تکمیل یکی دیگر از رینگ‌هایی ترافیکی سطح شهر که محور کمربندی را به هسته مرکزی شهر متصل می‌کند، نیز تأثیرگذار است.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.