• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

تازه‌ها

آغاز جشن های دهه کرامت از روز چهارشنبه/ «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»؛ شعار محوری قم در دهه کرامت/ رونمایی از پنج پروژه حرم حضرت معصومه (س) نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس قمی ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور/ حمایت کمیته امداد قم از ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار نیازمند تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشکده دین و رسانه صدا و سیما باغ گیاه‌ شناسی در قم احداث می‌شود/ توزیع ۵۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در قم مقاومت و جهاد مردم غزه متاثر و الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی است/ غربی ها در مقابل جنایات اسرائیل خفه‌خون گرفته اند/ مردم به خاطر سختی معیشت انقلاب را رها نمی‌کنند نسخه ۴ نرم‌افزار جامع تفاسیر نور رونمایی شد نقش مهم طلاب در آگاه‌سازی مردم درخصوص دستاوردهای نظام اسلامی/ انتخابات نقطه عطفی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد

2

رقابت ۳۰ هزار نفر در بیست و نهمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعهالمصطفی

  • کد خبر : 3421
  • 08 بهمن 1402 - 13:47
رقابت ۳۰ هزار نفر در بیست و نهمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعهالمصطفی
سپهر فردا/ رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی از رقابت ۳۰ هزار نفر در بیست و نهمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی خبر داد و گفت: این افراد در ۴۰ رشته با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحللی سپهر فردا، حجت الاسلام محمدحسین رفیعی در نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان مرکزی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی با محوریت قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

وی در رابطه با اهداف این جشنواره بیان کرد: تبیین و معرفی معارف قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم السلام به مخاطبان جامعه المصطفی از جمله اهداف این جشنواره است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی جامعهالمصطفی ادامه داد: ارزیابی فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و ترویجی جامعه المصطفی از طریق جشنواره و مسلط ساختن مخاطبان جامعه المصطفی به مهارت های قرآنی و حدیثی از دیگر اهداف این جشنواره بوده است.

وی با بیان اینکه طلاب جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور، دانشجویان دانشگاه مجازی جامعه المصطفی و خانواده طلاب جامعه المصطفی از گروه‌های هدف این جشنواره بودند، اضافه کرد: حفظ قرآن کریم، حفظ نهج البلاغه، حفظ صحیفه سجادیه و دو کتاب از بیانات رهبر معظم انقلاب در بخش برادران و خواهران از جمله رشته‌های این جشنواره قرآنی بوده است. رشته ها در بخش خانواده طلاب از تنوع بیشتری برخوردار بوده است.

رفیعی با بیان اینکه برنامه ریزی اجرا جشنواره در داخل و خارج از کشور یک سال به طول می‌انجامد، اظهار کرد: برنامه ریزی های جشنواره از تیرماه و فرآیندهای مسابقاتی از آبان ماه آغاز شد و بخش های نهایی برخی از رشته ها در بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۴ بهمن‌ماه در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، ادامه داد: در این مراسم از فعالیت‌های قرآنی آیت‌الله زکزاکی تقدیر خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی جامعهالمصطفی اضافه کرد: بخش خارج از کشور این جشنواره در برخی از کشورها مراحل اجرایی را پشت سر گذاشته و تا خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

مدیر کل امور قرآنی و حدیثی جامعهالمصطفی در رابطه با تعداد شرکت کنندگان در جشنواره گفت: در داخل کشور سه هزار نفر در بخش طلاب، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش خانواده طلاب شرکت کردند، تخمین زده است در بخش خارج از کشور نیز حدود ۲۰ هزار نفر از بیست کشور مختلف شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این ۳۰ هزار نفر در ۴۰ رشته مهارت ها و معارف قرآنی به رقابت می‌پردازند، عنوان کرد: جشنواره امسال جامعه المصطفی کار پژوهشی بزرگی را در سال ۱۴۰۲ آغاز کرد که برای سال بعد نیز ادامه خواهد داد. این کار پژوهشی برگزاری کنگره اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب است که در چند استان اختتامیه آن برگزار شده است.

رفیعی با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی نیز درخواست برگزاری این کنگره را کردند، یادآور شد: رویکردهای معارف جشنواره با این کنگره منطبق شده است از منابع و متنوعی استفاده شده که برگرفته از بیانات و اندیشه های رهبر معظم انقلاب است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی جامعه المصطفی بیان کرد: این کنگره با دریافت بیش از دو هزار مقاله بیشترین مشارکت را در بین طلاب و دانشجویان در کنگره های برگزار شده در کشور را دارد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.