• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

تازه‌ها

نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس قمی ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور/ حمایت کمیته امداد قم از ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار نیازمند تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشکده دین و رسانه صدا و سیما باغ گیاه‌ شناسی در قم احداث می‌شود/ توزیع ۵۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در قم مقاومت و جهاد مردم غزه متاثر و الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی است/ غربی ها در مقابل جنایات اسرائیل خفه‌خون گرفته اند/ مردم به خاطر سختی معیشت انقلاب را رها نمی‌کنند نسخه ۴ نرم‌افزار جامع تفاسیر نور رونمایی شد نقش مهم طلاب در آگاه‌سازی مردم درخصوص دستاوردهای نظام اسلامی/ انتخابات نقطه عطفی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد تصویب بسته هدایتی و حمایتی مهارت‌آموزی در مجلس راهکار حل مشکل اشتغال است

3
رئیس دانشگاه قم:

سریع‌ترین رشد علمی را در بین کشورهای دنیا داریم/ دانشگاه قم سالم‌ترین دانشگاه در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 3431
  • 14 بهمن 1402 - 17:26
سریع‌ترین رشد علمی را در بین کشورهای دنیا داریم/ دانشگاه قم سالم‌ترین دانشگاه در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی
سپهر فردا/ رئیس دانشگاه قم گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی علی‌رغم همه مخاطرات فرهنگی که قشر جوان را تهدید می‌کند فعالیت خوبی داشتیم و طبق آمار وزارت علوم، دانشگاه قم سالم‌ترین دانشگاه در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، در نشست خبری که امروز ۱۴ بهمن ماه در سال جلسات این دانشگاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم‌الله دهه فجر، پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: سریع‌ترین رشد علمی را در بین کشورهای دنیا در بیش از سه دهه اخیر داشتیم؛ نرخ رشد علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ۱۱ برابر نرخ متوسط رشد علمی در دنیا است؛ همچنین در حوزه ثبت اختراع جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

وی با اشاره به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، افزود: می‌توان گفت در عرصه جهاد علمی پژوهشی و فناوری مراکز دانشگاهی ما خوش درخشیدند. اگرچه در حوزه تبدیل علم به فناوری دیر ورود کردیم اما خیز جدیدی در وزارت علوم برداشته شده و به زودی این قله‌ها فتح خواهد شد.

رئیس دانشگاه قم به فعالیت های دانشگاه قم در یکسال گذشته پرداخت و  ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی علی‌رغم همه مخاطرات فرهنگی که قشر جوان را تهدید می‌کند فعالیت خوبی داشتیم و طبق آمار وزارت علوم، دانشگاه قم سالم‌ترین دانشگاه در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا آذرماه یک هزار برنامه فرهنگی را اجرا کردیم و در حوزه جشنواره قرآن و عترت، دانشجویان ما ۹ مقام اول تا سوم را کسب کردند و در حوزه ورزشی دانشجویان ما  موفق به کسب مدال برنز کاراته مسابقات جهانی در ترکیه، کسب مدال برنز کشتی در کشور روسیه شدند؛ همچنین دانشجویان سه مدال قهرمانی و شش مقام نایب قهرمانی در ورزش همگانی را کسب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی با بیان این که در حوزه آموزش ۲۸۵ عضو هیات علمی داریم و ۳۲ نفر در سال گذشته جذب شدند، اضافه کرد: وضعیت تناسب هیات علمی به دانشجو وضعیت خوبی نیست در ازای هر ۴۰ دانشجو یک هیات علمی داریم که باید این میزان یک استاد به ازای هر  ۲۵ دانشجو برسد.

وی با اشاره به این که هشت تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های خارج از کشور منعقد کردیم و هشت هیأت خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، لبنان و مالزی از دانشگاه بازدید کردند، ادامه داد: در بالاترین جایگاه بین‌المللی در حوزه امکانات و جذب دانشجویان قرار داریم.

رئیس دانشگاه قم افزود: از ۳۰ ملیت ۳۰۰۰ دانشجو داریم که در هیچ دانشگاه دولتی دیگری وجود ندارد؛ در مجموع با توجه به ظرفیت دانشگاه قم و مزیت‌های علمی شهر کریمه اهل بیت می‌توان گفت انتظار از دانشگاه قم بیش از این است و نیاز به تلاش شبانه روزی دارد و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم. حرکت رو به جلو داریم و آینده درخشانی برای دانشگاه بین‌المللی قم در استان متصور هستیم.

وی بیان داشت: ۵۱ درصد استادان در مرتبه استاد تمامی و دانشیاری هستند و لذا دانشگاه زمینه های ارتقای علمی را فراهم کرده و در همین راستا سال گذشته ۲۱ استاد ارتقاء رتبه داشتند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.