• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

سهم گسترده صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی قم

  • کد خبر : 3495
  • 09 اسفند 1402 - 21:33
سهم گسترده صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی قم
سپهر فردا/ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به پشتوانه تجربه طولانی مدت در حوزه گردشگری، می‌توانم بگویم این صنعت می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، سید محسن قریشی‌زاده در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای جذب زائر و گردشگر بیشتر در قم وجود دارد اظهار کرد: در گام نخست باید به این نکته توجه داشته باشیم که قم علاوه بر جاذبه‌های مذهبی، دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی نیز هست. معرفی این جاذبه‌ها از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و تورهای گردشگری می‌تواند در جذب زائر و گردشگر موثر باشد.

او با بیان اینکه نمونه‌های مختلفی از این جاذبه‌ها را می‌توان برشمرد افزود: مسجد جمکران، بیت امام خمینی(ره)، بازار سنتی قم، کاروانسرای سنگی، حمام حاج عسگرخان، کوه خضر، دریاچه نمک حوض سلطان، غارهای طارم، موزه آستان قدس رضوی، موزه مردم‌شناسی قم، خانه زند و … بخشی از این جاذبه‌ها هستند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اقدامات مختلفی برای معرفی این جاذبه‌ها انجام شود گفت: نخستین گام، ایجاد وب‌سایت و پورتال‌های گردشگری است، وب‌سایت‌های مختلفی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری قم به زبان‌های فارسی و انگلیسی ایجاد شده است ولی باید همگی آنها در قالبی جامع و یکدست در اختیار گردشگران قرار بگیرند، همچنین بروشورها و کتابچه‌های راهنمای گردشگری قم به زبان‌های مختلف در دسترس زائر و گردشگر قرار بگیرد و علاوه ب راین، تورهای متنوعی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری قم برگزار شود.

او در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای افزایش کیفیت این خدمات می‌توان انجام داد خاطرنشان کرد: اطلاعات وب‌سایت‌ها و پورتال‌های گردشگری باید به طور مداوم به روز رسانی شود، گردشگری باید به زبان‌های مختلف به زائر و گردشگر ارائه شود و راهنمایان گردشگری باید آموزش‌های لازم را برای ارائه خدمات با کیفیت به زائر و گردشگر ببینند که با توجه به تجربه و تخصصی که در این حوزه به دست آورده‌ام، برای همه آنها برنامه‌های ویژه‌ای دارم.

خبرنگاران همچنین از قریشی این سوال را پرسیدند که چه اقداماتی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در قم می‌توان انجام داد؟ و او در پاسخ گفت: هتل‌های قم باید از نظر تعداد و کیفیت خدمات ارتقا یابند، رستوران‌ها و مراکز خرید متنوعی باید برای زائر و گردشگر در قم ایجاد شود و پارک‌ها، شهربازی‌ها و سایر اماکن تفریحی قم باید توسعه و تجهیز شوند که در این زمینه باید با هم افزایی همه دستگاه‌ها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، اقدامات هماهنگ و جامعی تدوین و اجرایی شود.

قریشی‌زاده به ضرورت برگزاری رویدادهای فرهنگی در قم اشاره و ابراز کرد: برای این مهم می‌توان جشنواره‌های مختلفی برای گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی در قم می‌توان برگزار کرد همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی فرهنگ و هنر قم و نیز برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی، نقش موثری در معرفی قم به گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.