• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

آغاز به کار نمایشگاه عکس «بهشت پرندگان» در قم+ عکس

  • کد خبر : 3596
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
آغاز به کار نمایشگاه عکس «بهشت پرندگان» در قم+ عکس
سپهر فردا/ نمایشگاه عکس «بهشت پرندگان» با موضوع تنوع زیستی در تالاب مره قم در نخستین روز از هفته محیط زیست در نگارخانه فرهنگ قم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، نمایشگاه عکس «بهشت پرندگان» با موضوع تنوع زیستی در تالاب مره قم به مناسبت هفته محیط زیست در نگارخانه فرهنگ قم آغاز به کار کرد.

محمد‌حسین بازگیر مدیر کل حفاظت محیط‌زیست‌قم در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه در جمع اصحاب رسانه، اظهار‌ داشت: سالانه میلیون‌ها پرنده از تالاب‌های استان‌قم که در جهت مسیر مهاجرت پرندگان از محور تاریخی سیبری تا نیل قرار دارد، عبور می‌کنند که بیانگر اهمیت تالاب‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط هر سال ۱۵ ‌میلیون پرنده از آسمان ایران در محور مهاجرتی سیبری تا نیل عبور می‌کنند، افزود: حدود ۲‌ میلیون پرنده در تالاب‌های کشور فرود می‌آیند که در استان قم ۸۰‌ هزار پرنده از ۱۸۰گونه به تالاب مره مهاجرت می‌کنند.

بازگیر گفت: در سطح این استان ۱۲‌هزار‌ هکتار پهنه تالابی وجود دارد و ۸‌ هزار هکتار از آن در طول سال با داشتن منابع آبی خوب میزبان بیش از ۸۰‌هزار پرنده مهاجر است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست‌قم در پاسخ به سوال اینکه چرا تالاب مره استان‌قم مهم است، گفت: در مجاورت تالاب مره، تالاب‌های حوض‌سلطان و دریاچه‌نمک وجود دارد و همه این عوامل در حفظ گونه‌های حیات‌وحش و جلوگیری از فرسایش خاک نقش بسیار مهمی دارد.

بازگیر افزود: از عواملی که تالاب‌های استان‌قم را تهدید می‌کنند، می‌توان به آلودگی‌های زیست‌محیطی و برداشت بی‌رویه از رودخانه‌ها و چاه‌های استان و چرای بیش از حد دام اشاره‌کرد.

وی در پاسخ به اینکه چالش‌های محیط زیستی قم چه عواملی هستند، گفت: مدیریت نابسمان پسماند، زباله سوزی، واحدهای آلاینده صنعتی، کمبود آب و فرهنگ مصرف‌گرایی از عوامل چالش‌های محیط‌زیستی استان هستند.

وی در پایان گفت: از ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط‌زیست نامگذاری شده‌ است و برنامه‌های امسال هفته محیط‌زیست با شعار «سهم من از حیات» برگزار می‌شود.

گفتنی است، در این نمایشگاه که به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان به صورت رایگان خواهد بود، ۹۲ قطعه عکس از دو نفر از عکاسان طبیعت آقایان موسی مزینانیان و سعید نصرتی به نمایش درآمده است.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.