• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0
در نشست خبری جشن‌های سراسری نیمه شعبان مطرح شد؛

برپایی ۳۱۳موکب همزمان با نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم/ اجرای سرود «سلام فرمانده ۲» با حضور ۱۰ هزار نوجوان در مسجد جمکران/ توزیع۲ میلیون پرس غذا توسط موکب‌داران

  • کد خبر : 1111
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
برپایی ۳۱۳موکب همزمان با نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم/ اجرای سرود «سلام فرمانده ۲» با حضور ۱۰ هزار نوجوان در مسجد جمکران/ توزیع۲ میلیون پرس غذا توسط موکب‌داران
سپهر فردا/ نشست خبری جشن‌های سراسری نیمه شعبان با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، ابراهیم صدوقی ظهر امروز در نشست خبری جشن‌های سراسری نیمه شعبان که در سالن اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: باید به مراسم نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران نگاه ملی شود و حمایت‌های لازم از سوی مسئولان صورت بگیرد و بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران مرجعیت مهدوی است و پایگاه جهادی مهدویت محسوب می‌شود، افزود: نگاه به برنامه‌های نیمه شعبان جمکران باید نگاهی ملی باشد که در این زمینه کمیته‌های ستاد مناسبت‌های مسجد مقدس جمکران برگزار شده است.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: معاون وزیر کشور و شهرداری منطقه ۲۱ تهران همزمان با جشن‌های نیمه شعبان به زائران مسجد مقدس جمکران خدمت‌رسانی خواهند کرد، انتظار داریم وزارتخانه‌ها پای کار بیایند و همکاری و همدلی مناسبی در راستای برگزاری جشن های نیمه شعبان داشته باشیم.

صدوقی ادامه داد: سازمان اوقاف و اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اماکن خود را برای برگزاری مراسم جشن‌های نیمه شعبان در اختیار مسجد مقدس جمکران قرار بدهند.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: شهرداری قم ۱۱ کمیته و ۹ ستاد اجرایی راه‌اندازی کرده است و ۱۸۰ هکتار پارکینگ برای زائرانی که با خودرو برای نیمه شعبان در قم  حضور پیدا می‌کنند در حال آماده‌سازی است.

وی ادامه داد: ۱۴۶۸ چشمه سرویس بهداشتی نیز برای استفاده زائران آماده می‌شود و ۶۰ چشمه نیز بیرون مسجد راه‌اندازی خواهد شد.

خدمت‌رسانی ۴ هزار خادم افتخاری

صدوقی با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان بیان کرد: ۴ هزار خادم افتخاری خانم و آقا به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران گفت: اهالی منطقه جمکران بر مسجد جمکران حق دارند و مجاورین مسجد هستند و تلاش ما این بوده که هیچ گونه مزاحمت و اذیتی نبینند.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) در دستور ساخت مسجد مقدس جمکران بر اطعام زائران تاکید کرده است که در این زمینه ۶۰ موکب برپا می شود و ۶۰۰ هزار پرس غذا به زائران توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران: اجرای سرود «سلام فرمانده ۲» با حضور ۱۰ هزار نوجوان در مسجد جمکران

حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست ظهر امروز در نشست خبری جشن‌های سراسری نیمه شعبان که در سالن اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه قم قطب فرهنگی کشور است، اظهار داشت: جایگاه قم به فرهنگ آن است و نقش تربیتی قم در آخرالزمان و پناهگاه آن مورد توجه است.

وی با اشاره به روایتی از معصومین(ع) افزود: وقتی فتنه شهرها را فرا گرفت بر شماست که به قم بروید، قم حرم اهل بیت(ع) و شهر قیام و اقامه و تربیت، حوزه علمیه و ام القرای جهان اسلامی است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مردم قم رسالت خطیری در آخرالزمان دارند چون پناهگاه دیگران هستند، تصریح کرد: از مسئولان می خواهیم که زیرساخت های لازم برای حضور زائران به شهر مقدس قم  به مناسبت نیمه شعبان فراهم شود.

نیمه شعبان بهترین فرصت و بالاترین ظرفیت برای حضور زائران در قم است   

حجت الاسلام حسین‌آبادی ادامه داد: باید با کم کردن هزینه اسکان و غذا شرایط را برای حضور زائران به قم و مسجد مقدس جمکران فراهم کنیم، “مهدویت” دکترین وحدت بخش است و نیمه شعبان بهترین فرصت و بالاترین ظرفیت برای حضور مردم را دارد.

وی با اشاره به برپایی موکب‌ها در بلوار پیامبر اعظم گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران تاکید کرد که ستاد ملی راه‌اندازی شود که قرارگاه مرکزی نیمه شعبان باشد، میلیون‌ها نفر از سراسر کشور برای جشن نیمه شعبان به شهر مقدس قم سفر می‌کنند که باید شهر قم شهر زیارتی معارفی باشد و کسی که به قم می‌آید دغدغه اسکان و تغذیه نداشته باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: بدون هیچ فراخوانی ۳۰۰ موکب از ۲۰ استان کشور برای جشن‌های نیمه شعبان قم اعلام آمادگی کردند که باید هزینه اسکان و تغذیه به صورت رایگان باشد و مساجد پای کار بیایند.

  نیمه شعبان روز امید مستضعفین، صالحین و مجاهدین است  

حجت الاسلام حسین‌آبادی با تاکید بر اینکه روز نیمه شعبان روز امید مستضعفین، صالحین و مجاهدهین است، گفت: با توجه به جایگاه مسجد مقدس جمکران و اینکه نیمه شعبان به نام قم گره خورده و با توجه به علاقه و ارادت ویژه مردم به امام زمان(عج) باید بهترین استفاده را از این مراسم ببریم.

وی ادامه داد: باید حضور زائران برای سفر به شهر قم تسهیل شود که بهترین فرصت نیمه شعبان است، در حوزه عملیات فرهنگی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امید آفرینی را مورد توجه قرار می دهد و می فرماید امید به امام  زمان(عج) امیدی قطعی است در این زمینه پویش امید را راه اندازی کردیم، در نیمه شعبان در راستای امیدآفرینی اقدام شود که کانال و سایتی در این زمینه راه‌اندازی شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: برنامه های مسجد جمکران به مناسبت ایام شعبان از ۲۷ بهمن ماه آغاز و اجتماع ۱۰ هزار نفری حاج قاسم با عنوان سلام فرمانده ۲ در مسجد اجرا شد و اولین اجرای این سرود ساعت ۱۶ روز نیمه شعبان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ۲۶ استان کشور میزبان خادم یاران رضوی بودیم و همچنین قرار است همایش هایی با عنوان دکترین مهدویت و پیوند فیروزه ای برگزار شود، همزمان با شب نیمه شعبان و از ساعت ۲۱ بانگ “لبیک یا مهدی” در سراسر کشور پخش خواهد شد و پویش توسل در مسجد جمکران برگزار می‌شود.

شهر قم همزمان با شب نیمه شعبان نورافشانی می‌شود  

حجت الاسلام حسین آبادی افزود: ساعت ۲۳ و ۳۵ شب نیمه شعبان مراسم نورافشانی برگزار می شود، همچنین همچون سال های گذشته اقامه نماز جماعت ظهر نیمه شعبان برپا و همچنین جشن مهدی یاوران ویژه معلولان در مسجد جمکران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: روزهای یکم و دوم اسفندماه سرود سلام فرمانده ۲ با حضور ۱۰ هزار نوجوان از قم و ۱۴ استان کشور در سه موقعیت مختلف همخوانی شد و  روز جمعه این سرود در شبکه سه رونمایی می شود و نخستین اجرای میدانی این سرود عصر نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با اجرای روحی برگزار می شود.

جشن‌های محلات همزمان با نیمه شعبان در قم برگزار می‌شود  

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های محلی نیمه شعبان بیان کرد: جشن‌های محلات با محوریت امیدآفرینی برگزار می‌شود و رسانه ملی به صورت ویژه ماموریت دارد که بر جشن‌های محلات با محوریت مساجد تمرکز کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از ورودی‌های اصلی شهر مقدس قم باید مسجد مقدس جمکران باشد و در طرح کلان شهر زیارتی قم، مسجد جمکران ورودی ویژه با پارکینگ‌های مناسب داشته باشد.

حجت الاسلام حسین‌آبادی با اشاره به ویژه برنامه‌های نیمه شعبان ویژه کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در مسجد مقدس جمکران به صورت ویژه ۳ استیج کودک و نوجوان برقرار می شود و طلاب و روحانیون حضور پیدا می‌کنند و رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام در مسجد مقدس حضور مستقر می‌شوند.

وی گفت: مسجد جمکران مکانی برای بهره مندی مردم است و بیش از ۲۰ میلیون زائر در طول سال در این مسجد حضور پیدا می کنند و باید از این ظرفیت در راستای تبلیغ و ترویج معارف دینی بهره ببریم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: احیای شب نیمه شعبان امسال در سراسر کشور در مساجد و امام زادگان و مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، حجت‌الاسلام پناهیان سخنران این مراسم است و سید مهدی میرداماد مدیجه‌سرایی می‌کند و دعای کمیل نیز توسط عباس حیدرزاده قرائت می‌شود.

حجت الاسلام حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: مهدوی‌یاور سال نیز همزمان با روز نیمه شعبان انتخاب می‌شود و چند تجلیل در زمینه مهدویت خواهیم داشت،  سلام فرمانده بهترین سرود سال بود که مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

معاون دبیرستاد مردمی اجتماعات: برپایی موکب همزمان با نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم  

میثم غفوری، معاون دبیرستاد مردمی اجتماعات مهدوی نیز در این مراسم بیان کرد: در دهمین سال از اجتماع عظیم مردمی در بلوار پیامبر اعظم ۳۱۳ مجموعه منتخب مردمی از ۲۰ استان کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: رویکرد ملی در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان باید مورد توجه باشد، فرصت زیادی تا نیمه شعبان نمانده و باید زیرساخت‌های لازم برای حضور میلیونی زائران ایجاد شود.

دبیرستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: شهرداری قم در حال آماده‌سازی پارک‌سوارها است و مسیر جدید در بلوار پامبر اعظم در حال آماده‌سازی است.

توزیع ۲ میلیون پرس غذا توسط موکب‌داران  

غفوری تصریح کرد: از روز دوشنبه در سراسر بلوار پیامبر اعظم موکب ها خدمت رسانی به زائران را آغاز می کنند و پیش بینی می شود بیش از ۲ میلیون پرس غذا توسط موکب داران در بلوار پیامبر اعظم توزیع شود.

وی با بیان اینکه ۳۱۳ موکب در سراسر بلوار پیامبر اعظم مستقر می‌شود، گفت: حدود ۱۸۰۰ غرفه فعالیت می‌کنند که ۵۰۰ غرفه به صورت خاص در زمینه برنامه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند و موضوعاتی از جمله عفاف و حجاب، خانواده و فرزندآوری، پاسخ به شبهات و سوالات دینی و غرفه‌های کودک و ایستگاه‌های دخترانه ویژه بانوان فعالیت می‌کنند.

دبیرستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: از گروه‌های مختلف محور مقاومت از جمله کتائب حزب الله، حشدالشعبی، حزب‌الله، فاطمیون و زینیون در دو مجموعه مختلف و در دو بخش از مسجد جمکران حضور فعال خواهند داشت.

 بهره‌مندی از ظرفیت اسکان مردمی برای رفع مشکلات اسکان زائران 

غفوری خاطرنشان کرد: اسکان مردمی یکی از اقدامات جدی مشکل اسکان زائران را برطرف می‌کند، باید ظرفیت‌های مردمی در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد و همچنین حسینیه و مساجد نیز ظرفیت اسکان مردمی را بر عهده بگیرند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.