• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

حماسه ی پیاده روی اربعین اقدامی زینبی(س) است

  • کد خبر : 2262
  • 13 شهریور 1402 - 11:31
حماسه ی پیاده روی اربعین اقدامی زینبی(س) است
سپهر فردا/ زمزمه‌های اربعین، آرام آرام همراه با صدای پای زائران شیفته و دلداده‌ی ابا عبدلله(ع) به گوش می رسد؛ چھل روز از جدایی و فراق گل‌ھای باغ محمدی(ص) و تنهایی باغبان می گذرد.

به  گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای سپهر فردا، هنوز صدای فریاد جابر همان صحابه خاص رسول خدا (ص) ‌و اولین زائر کربلا که ذکرگویان، بر سر مزار دردانه پیامبر حاضر شد و با چنان سوز دلی یا حسین گویان و مدهوش نقش بر زمین می شود به گوش می رسد.

 چهل روز از فرو ریختن خون از رگ‌های گلو بر سینه و شانه ی دردانه پیامبر( ص) و جدایی بین سر و پیکر خضاب گرفته از عشق الهی  می گذرد؛ چهل روز از آن غروب خون آلود هنگامی که گلوی آخرین یار و یاور امام توسط دشنه‌ی نامردمی‌ها و شقاوت‌ها دریده شد آنگاه که زنان و فرزندان داغدار، در میان حُرمِ شعله‌های آتش خیمهه‌ها ایشان، به سوگ نشسته‌اند می گذرد.

چهل روز از آن روزهای سخت جانسوزی که دشمن هلهله کنان، با آذین بستن خیابان‌ها و کاخ‌ها، تمام قد به جشن و سرور ایستاده بود و در تدارک ضیافتی تحقیرآمیز در میان دیدگان دل‌های به خون نشسته کاروان اسرا بود می گذرد اما حضرت زینب (س) با عنوان ستونی پا برجا، محکم و استوار تمام معادلات اهل کفر را به یکباره در هم کوبید.

حضرت زینب(س) با وجود بار سنگین کوه مصیبت بر شانه‌هایش و فرو خوردن بغض غم‌ها، فاتح قله عزت و آزادگی شد؛ کربلا با جوشش سخنان زینب(س)  ردای بلوغ بر تن کرد و با تمام غریبانگی خون‌های ریخته شده همچون جویباری روان و خروشان در اربعین حسینی(ع) جاری شد تا درخت اسلام استوارتر و راسخ‌تر از همیشه، به سوی فلک قد بکشید.

پیاده‌روری اربعین، جوششی عظیم از دلهای به خون نشسته و داغداری است که سالها حب حسین بن علی(ع) را بر دل دارند و با عنوان اقدامی زینبی(س) در پاسخ به این سخن حضرت که خطاب به یزید فرمودند:«به خدا که نمی‌توانی یاد و خاطره ما را محو و نابود کنی» حال اگر تنها به سلامی از راه دور اکتفا شود دیری نمی‌پاید که داستان کربلا از یادها می رود آری یک جهان را با اربعین حسین(ع) باید با اسلام ناب آشنا کرد.

اربعین میعادگاه عاشقان و عارفان و دلسوختگان اهل بیت(ع) و همچنین میقات و لشکرگاه حضرت ولی عصر (عج) برای تحقق و آمادگی حکومت جهانی اسلام در عصر حاضر است و باید هر چه در توان داریم در راستای تقویت این مسیر و این راه کوشا باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2262
  • نویسنده : الهام پناهی فر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.