• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
برای نخستین بار در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری صورت می‌گیرد؛

جذب دانشجویان ایرانی در مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه‌المصطفی

  • کد خبر : 1274
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
جذب دانشجویان ایرانی در مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه‌المصطفی
سپهر فردا/ رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف از جذب دانشجویان ایرانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این مؤسسه برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف در جمع اصحاب رسانه استان قم، ضمن تبریک عید بزرگ ولایت و امامت و اکمال دین و اتمام نعمت، گزارشی از ظرفیت‌های بین‌المللی جامعهالمصطفی ارائه و با تأکید بر این‌که جامعه المصطفی به‌عنوان دانشگاه اسلامی بین‌المللی از جایگاه بالایی در جهان برخوردار است، اظهار داشت: جامعهالمصطفی العالمیه رسالت حوزوی تربیت عالمان دینی و اسلام شناسان بین‌المللی را بر عهده دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که جامعهالمصطفی حوزه‌های دانشی مختلفی را در تبیین معارف الهی و علوم اسلامی انسانی هدف‌گذاری نموده است، خاطرنشان ساخت: جامعهالمصطفی در کنار راه‌اندازی نمایندگی‌های مختلف در داخل و خارج از کشور، رویکرد آموزشی خود را به‌صورت تخصصی دنبال می‌کند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف با اشاره به این‌که برخی از افراد بدون این‌که بخواهند طلبه شوند، تمایل فراوانی برای حضور در فضای آموزش‌های دینی دارند، اظهار داشت: جامعه المصطفی برای پاسخ به این نیاز مهم، از اوایل دهه ۹۰ بخش دانشجویی را به نام موسسه آموزش عالی علوم و معارف راه‌اندازی نمود. تا پذیرش برای تحصیل در فضای جامعهالمصطفی برای غیر طلاب علوم دینی فراهم گردد.

عراق نخستین منطقه هدف مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف

وی کشور عراق را نخستین منطقه هدف مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف در جذب دانشجویان دانست و یادآور شد: حدود ۱۲ رشته از رشته‌های علوم انسانی و تعدادی از رشته‌های علوم اسلامی اعم از رشته‌های علوم قران و حدیث، تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد، حقوق، جامعه‌شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، مدیریت، ارتباطات و رسانه، روابط بین‌الملل و… در این موسسه راه‌اندازی شده، این مجموعه مبادرت به جذب دانشجو نموده است.

ارائه خدمات آموزش در فرصت محدود، نخستین رسالت مجموعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معصومی گزارشی از رویکرد تحصیلات تکمیلی در موسسه آموزش عالی علوم و معارف ارائه  خدمات آموزش در فرصت محدود را نخستین رسالت این مجموعه توصیف نمود و اذعان داشت: موسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی برای نخستین بار، مبادرت به پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های متنوع علوم انسانی نموده است.

این استاد حوزه و دانشگاه فراهم‌سازی محیط فرهنگی متناسب با رویکرد دینی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تربیت اسلامی و ارائه واحدهای درسی بدین منظور را از ویژگی‌های موسسه آموزش عالی علوم و معارف دانست و خاطرنشان ساخت: دانشجویان موسسه آموزش عالی علوم و معارف در کنار واحدهای دانشگاهی به‌جای دروس حوزوی، معارف اسلامی را مبتنی بر دیدگاه اسلام راجع به رشته موردنظرشان می‌گذرانند.

وی با بیان این‌که اساتید مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف از اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی هستند، یادآور شد: برای تسهیل و ارائه خدمات به کارمندان، مقرر گردیده تا برنامه‌ها به نحوی ارائه شود تا با فضای کارمندی و انجام رسالت‌های سازمانی ناسازگاری نداشته، کلاس‌ها عموماً آخر هفته برگزار شوند.

برگزاری دوره های تحصیلی در مراکز استان ها در صورت به نصاب رسیدن شرکت کنندگان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معصومی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های صورت گرفته، مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف آمادگی دارد تا اگر در مراکز استان‌های کشور تعداد نفرات شرکت‌کننده در رشته‌ها، به حدنصاب برسد، دوره‌ها را در همان استان برگزار گردد.

وی خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام برای تحصیل در موسسه آموزش عالی علوم و معارف آغاز  و تا ۲۳ تیرماه ادامه خواهد داشت؛ آزمون پذیرش نیز ۱۵ مردادماه برگزار و شروع دوره‌ها پس از اخذ مصاحبه همزمان با دیگر مجموعه‌های دانشگاهی کشور از مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دکتر سیاحت معاون آموزش موسسه آموزش عالی علوم و معارف نیز در این نشست ضمن اشاره به ویژگی دوره‌های پیش روی این مؤسسه با بیان این‌که برای نخستین بار دوره‌های غیر زبان عربی ازجمله زبان فارسی و انگلیسی برگزار و دانش‌پژوهانی از ملیت‌های مختلف جذب خواهند شد، اظهار داشت: پذیرش دانشجویان ایرانی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای نخستین بار در موسسه آموزش عالی علوم و معارف آغازشده است.

گفتنی است، علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از نحوه آزمون تخصصی و رشته‌های آزمون می‌توانند به آدرس اینترنتیwww.om.miu.ac.ir  مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.