• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم مطرح کرد؛

لزوم تسهیل راه‌های دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع)/ تشریح عملکرد یک‌ساله مدیریت درمان تأمین اجتماعی قم/ کسب درجه یک اعتباربخشی

  • کد خبر : 1310
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
لزوم تسهیل راه‌های دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع)/ تشریح عملکرد یک‌ساله مدیریت درمان تأمین اجتماعی قم/ کسب درجه یک اعتباربخشی
سپهر فردا/ مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم امروز در جمع اصحاب رسانه بر لزوم تسهیل راه‌های دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع) تاکید کرد و گفت: نامه نگاری‌های بسیاری در این رابطه با استانداری و شهرداری و دیگر نهادها انجام شده اما متاسفانه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی سپهر فردا، سیدمهدی محصل مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان قم امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن جلسات امام جواد(ع) بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: برآورد جمعیت استان قم حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و مدیریت درمان تامین اجتماعی بیش از ۸۲۶ هزار نفر یعنی ۵۸ درصد جمعیت استان را تحت پوشش خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات حوزه درمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم تعریف شده است، گفت: معاونت درمان تامین اجتماعی در حوزه درمان مستقیم در ۴ مرکز شامل بیمارستان امام رضا(ع) و سه درمانگاه ۲۲ بهمن، بوعلی و غرضی به بیمه‌شدگان محترم خدمات ارایه می‌دهد، همچنین در حوزه درمان غیرمستقیم از طریق انعقاد قرارداد با ۸۰۰ مرکز سبب افزایش میزان دسترسی و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در سطح استان گردیده است.

کسب درجه یک اعتباربخشی بیمارستان امام رضا(ع)

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم به کسب درجه یک اعتباربخشی بیمارستان امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت : موضوع اعتباربخشی یکی از مهم‌ترین اهداف و شاخصه‌هایی است که وزارت بهداشت ودرمان درخصوص ارزیابی عملکرد بیمارستان‌ها در سطح کشور قرار داده است. همچنین باتوجه به اینکه تامین اجتماعی جدای از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی است، دقت و سخت‌گیری خاصی در عملکرد آن وجود دارد و ما توانستیم با تلاش و دقت فراوان در مدیریت درمان این رتبه را کسب کنیم.

وی درباره توسعه فضای فیزیکی اظهار کرد: در توسعه فضای فیزیکی درسال گذشته بخش NICU بیمارستان امام رضا(ع) را با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان آغاز کردیم که در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی نگاه پیشگیرانه است

محصل با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی نگاه پیشگیرانه است، بیان کرد: در راستای اهداف پیشگیرانه سازمان تامین اجتماعی، کلینیک‌های بیماری های مزمن را دایر کردیم که وظیفه آن ها غربالگری و شناسایی بیماران دیابت و فشار خون، کم کاری تیروئید و بیماری اعصاب و روان است و سال گذشته بیش از ۵۰ هزار پرونده در این حوزه تشکیل شد.

وی با اشاره به غربالگری بیماری‌های بدخیم، خاطرنشان کرد: طبق آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز تامین اجتماعی برخی بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان سینه در خانم‌ها و سرطان روده بزرگ در آقایان بسیار شایع است و طی طرحی  در راستای ارتقا سطح سلامت بیمه‌شدگان در سال گذشته اقداماتی برای غربالگری بیماران انجام شده است.

اخذ استاندارد ISO45001

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: در راستای افزایش کیفیت در بیمارستان امام رضا(ع) استاندارد ISO45001 اخذ شده است که به سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی مربوط می‌شود.

وی در خصوص آمارهای حوزه درمان اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار بار مراجعه سرپایی داشتیم و تقریبا ۱۱ هزار مرتبه نیز بستری انجام شده است و این آمار درحالی رقم خورده است که بیمارستان امام رضا(ع) از شرایط کرونایی خارج شده بود.

در ایام کرونا بیمارستان امام رضا(ع) در سطح استان کم‌ترین میزان مرگ و میر را داشت

محصل با اشاره به فعالیت بیمارستان امام رضا(ع) در ایام کرونا، خاطرنشان کرد: در ایام کرونا بیمارستان امام رضا(ع) در سطح استان کم‌ترین میزان مرگ و میر را داشت و در سطح کشور از هر ۱۰۰ نفر ۱۱ نفر فوت می‌کردند ولی در بیمارستان امام رضا(ع) این تعداد به ۷ نفر به ثبت رسیده بود.

وی ادامه داد: سال گذشته توانستیم اتاق عمل بیمارستان امام رضا را بعد از دوران کرونا فعال کنیم و اعمال جراحی‌های بزرگ ۸۲ درصد رشد داشت و به طور کلی ۴۲ درصد رشد در حوزه اعمال جراحی شاهد بودیم.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه در حوزه درمان غیرمستقیم یکی از پروژه‌های بزرگ و اهداف کلان بر اساس برنامه ششم توسعه بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر، نسخه الکترونیکی است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان رشد و توسعه نسخه الکتریکی ۶۰ درصد بود ولی در سال ۱۴۰۱ به ۹۹٫۶ درصد و در سال جاری این رشد را به ۱۰۰ درصد رسانده‌ایم.

وی ضمن بیان اینکه یکی از مباحث و چالش‌های دیگر در حوزه درمان موضوع تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد بوده است، گفت: در تیرماه سال جاری حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از مطالبات را پرداخت کرده‌ایم و امروز در  شرایطی قرار داریم که میزان سندهای دریافتی با پرداختی‌ها برابر شده است.

اجرای طرح حفاظت مالی بیمه شدگان بالای ۶۵ سال

محصل، طرح حفاظت درمانی از بیماران بالای ۶۵ سال را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح به منظور پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه بستری بیماران بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی است و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۷۴ پرونده و بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت درمان این قشر پرداخت شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه تلاش کنید تا بیمار جز رنج و بیماری دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد، بیان کرد: در سال گذشته ۱۵۷ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج هزینه کرده‌ایم، همچنین حدود ۱۵ بیماری در این عرصه عنوان شد که دولت در سال گذشته صندوقی را برای حمایت از این بیماران تعریف کرد و خوشبختانه توانستیم  برای ۴۵۹ هزار نفر بیمار از این صندوق اعتبار دریافت کنیم.

خدمات ناباروری معاونت درمان به مراجعه‌کنندگان بالغ بر ۳٫۵ میلیارد تومان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم در خصوص خدمات ناباروری معاونت درمان به مراجعه‌کنندگان در سال گذشته عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲ هزار پرونده در این حوزه به ثبت رسیده که با هزینه‌ای بالای حدود ۳٫۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

محصل در خصوص اقدامات توسعه‌ای این معاونت گفت: اقدامات اولیه تاسیس یک درمانگاه تخصصی در ضلع شمالی بیمارستان امام رضا(ع) با متراژ ۳ هزار متر انجام شده است و با تامین اعتبار فرآیند اجرایی را آغاز خواهیم کرد که تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین در بلوک زایمان این بیمارستان سه اتاق LDR جهت حمایت از مادران باردار طراحی شده است. و در بحث MRI که یکی از نیازهای اصلی بیمه‌شدگان است و هزینه های زیادی را متوجه خانواده‌ها می‌کند، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در سال آینده بخش MRI نیز راه‌اندازی شود.

لزوم تسهیل راه‌های دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع)

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم بر لزوم تسهیل راه‌های دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع) تاکید کرد و افزود: نامه نگاری‌های بسیاری در این رابطه با استانداری و شهرداری و دیگر نهادها انجام شده است اما متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیده و همین امر مشکلاتی را برای بیماران جهت استفاده از خدمات بیمارستان امام رضا(ع) ایجاد کرده است و لازم است رسانه ها در این زمینه مطالبه گری کنند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.