• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

۸۵ هزار دانش‌آموز قمی در جشنواره فرهنگی هنری فردا شرکت داشتند/ تجلیل از ۹۰۰ دانش‌آموز نخبه فرهنگی هنری

  • کد خبر : 1365
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۲۱
۸۵ هزار دانش‌آموز قمی در جشنواره فرهنگی هنری فردا شرکت داشتند/ تجلیل از ۹۰۰ دانش‌آموز نخبه فرهنگی هنری
سپهر فردا/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری با هدف ارزش‌گذاری بر توانمندی دانش آموزان بوده تا دانش آموزان به ظرفیت های وجودی خود باور بیاورند.

حجت الاسلام محمد امینیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به نحوه و شرایط اجرای جشنواره فرهنگی هنری فردا، اظهار داشت: آموزش و پرورش به منظور ایجاد روحیه همکاری، رقابت و نشاط دانش‌آموزان در کنار علم آموزی، اقدام به برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف می نماید که یکی از رویدادهای مهم هنری در چند سال اخیر، جشنواره فرهنگی هنری فردا بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با بیان این مطلب تصریح کرد: جشنواره فرهنگی هنری فردا در راستای تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری توسط آموزش و پرورش برگزار می شود که در این جشنواره دانش آموزان می توانند در بسیاری از شاخه های هنری مانند نمایش، سرود، تئاتر و … بر اساس علاقه مندی خود شرکت نموده و به رقابت بپردازند.

وی شرکت در این جشنواره ها را در روحیه هنری دانش آموزان بسیار موثر دانست و گفت: ثبت نام جشنواره فرهنگی هنری فردا در ۸۰ رشته مختلف ویژه سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم از دهه دوم بهمن ماه در شهر های مختلف و به صورت درون مدرسه ای و استانی آغاز شد بر این اساس دانش آموزان توانستند با مراجعه به مدیر مدرسه به صورت حضوری در مرحله اول که درون مدرسه ای بود ثبت نام نمایید و مرحله استانی نیز از بین دانش آموزان منتخب توسط مدیران مدارس و از مرحله درون مدرسه ای انتخاب شد.

به گفته‌ی این مقام مسئول جلسه کمیته استانی اختتامه جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان در نیمه دوم تیرماه سال جاری با تجلیل از ۹۰۰ نفر از دانش آموزان نخبه فرهنگی در سه مقطع آموزش و پرورش استان طی دو روز، برگزار شد.

 وی با تاکید بر حضور مؤثر دانش‌آموزان در این‌گونه جشنواره ها، افزود: تمام توان خود را برای تجلیل از دانش آموزانی که در فعالیت های خود اثرات ماندگاری را بر جای گذاشته اند به کار می‌گیریم تا اثر تشویقی آن باعث شرکت موثر تر دانش آموزان و رونق بیشتر در جشنواره های فرهنگی و هنری باشد.

حجت الاسلام امینیان یادآور شد: این برنامه با هدف ارزش گذاری بر توانمندی دانش آموزان می باشد که در این راستا روند انجام فعالیت ها به صورت دانش آموز محور در جریان خواهد بود تا دانش آموزان به ظرفیت های وجودی خود باور بیاورند.

وی در خصوص برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در استان خاطر نشان کرد: ۸۵ هزار نفر از دانش آموزان در جشنواره فرهنگی و هنری در رشته های گوناگون ادبی، هنری و … شرکت کرده اند که از این میزان ۱۰۰ اثر به مرحله کشوری معرفی شده اند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.