• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:

افزایش ۷.۹ درصدی جرایم رایانه ای در سال ۱۴۰۲/ آمارهای سرقت کاهش قابل توجهی داشته است

  • کد خبر : 1459
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
افزایش ۷.۹ درصدی جرایم رایانه ای در سال ۱۴۰۲/ آمارهای سرقت کاهش قابل توجهی داشته است
سپهر فردا/ فرمانده انتظامی استان قم گفت: در حوزه جرایم اقتصادی در ارتباط با کشف احتکار، افزایش عملکرد همکاران انتظامی را شاهد بوده ایم و کشفیات امسال نزدیک به هشت درصد افزایش داشته است و با فعالیت پلیس در مقابله با احتکار، احتکار ۹۷۴ میلیارد ریال کالا امسال در قم کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، سردار محمدرضا میرحیدری روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه فراجا یک ارگان ایثارگر و همواره به دنبال خدمت‌رسانی است، اظهار کرد: فراجا خود را وقف نظام و مردم می‌کند و همواره برای پیشرفت در خدمت‌رسانی و ارتقای سطح امینت جامعه در حال تلاش است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه ما جامعه است، افزود: فراجا امنیت را به صورت جامعه محور دنبال می‌کند و مردم در این جامعه، نقش اصلی را دارند.

فرمانده انتظامی استان قم با تشریح فعالیت های فرماندهی انتظامی در سطح استان، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۴۷۱ هزار و ۵۰۴ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ در قم داشتیم که از این میزان ۵۳ درصد نیازمند راهنمایی کارشناسان فراجا بوده و ۴۷ درصد نیز عملیاتی شده است و اولویت بندی این تماس ها شامل جرایم عمومی اموال و اشخاص، مباحث مربوط به راهور، نزاع و سرقت بوده است.

وی در خصوص جرائم مربوط به سرقت، گفت: در این حوزه با کمک مردم و توجه به اصل پیشگیری همچنین کمک گشت های رضویون بسیج، در سرقت مغازه‌ها ۴۰ درصد، منازل ۲۲درصد، خودرو ۳۲ درصد، موتورسیکلت ۱۷درصد و در قاپ‌زنی ۲۲ درصد کاهش را شاهد بودیم.

میرحیدری خاطرنشان کرد: در حوزه جرایم اقتصادی در ارتباط با کشف احتکار، افزایش عملکرد همکاران انتظامی را شاهد بوده ایم و کشفیات امسال نزدیک به هشت درصد افزایش داشته است و با فعالیت پلیس در مقابله با احتکار، احتکار ۹۷۴ میلیارد ریال کالا امسال در قم کشف شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که سرقت مسلحانه در قم نداریم گفت: عوامل بیرونی بیشترین تاثیر را در سرقت در استان داشته است، از این رو با فعال کردن گلوگاه ها و ایست و بازرسی در استان و هوشمندسازی پلیس سعی بر آن است تا در مبادی ورودی کنترل بیشتری داشته باشیم تا سارقان شناسایی شده و مانع ورود آن ها به داخل استان شویم.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که در ارتباط با پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان قاچاق کالا، هفت درصد افزایش کشفیات را داشته ایم که ارزش ریالی پرونده های کشف شده ۱۳ درصد رشد داشته است، بیان داشت: دستگیری قاچاقچیان در حوزه مواد مخدر ۴۸ درصد در این مدت رشد داشته و در جمع آوری معتادان متجاهر ۱۷ درصد رشد داشته ایم و مجموع مواد مخدر کشف شده در سال جاری تاکنون یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره اهمیت فعالیت های معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، اظهار کرد: ۶۸ مورد از پرونده هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده شده به مصالحه منجر شده و سعی داریم با اهتمام در این بخش شاهد کاهش میزان پرونده هایی باشیم که به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

میرحیدری همچنین به اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: قریب به ۲۷۰ نفر از اتباع خارجی غیرمجاز دو هفته گذشته توسط پلیس قم جمع آوری و جهت طرد از کشور تحویل مقامات مربوطه شده اند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.