• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم:

حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی حفظ سنگر در جنگ نرم و فرهنگی است

  • کد خبر : 1508
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی حفظ سنگر در جنگ نرم و فرهنگی است
ملایی با تاکید بر حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی گفت: امام خمینی(ره) نیز مساجد را پایگاه نظام می‌دانست و امروز در جنگ نرم نیز باید مساجد پایگاه قرار گیرند و مدیریت شهری نیز باید از این سنگر حمایت کند.

سپهر فردا/ مصطفی ملایی در نود وچهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم نقش مدیریت شهری در مناسبت‌ها و ماه محرم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری یک نهاد خدمت گذار در جامعه است که در همه عرصه‌ها فعال خواهد بود.

وی محل تامین اجرای برنامه های مدیریت شهری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی را ازعوارض پرداختی مردم دانست و افزود: عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند در اجرای پروژه‌های عمرانی، رفت و روب شهر، سیما و منظر شهری و غیره هزینه می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: یکی از بخش‌های مهم هزینه کرد عوارض مردم در حوزه فرهنگ بوده که بایستی مدیریت شهری بر اساس خواسته و دغدغه‌های مردم این هزینه را مدیریت کند.

وی انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و بیان کرد: کشور ایران دارای سابقه چند هزارساله فرهنگی است و شهر قم یک شهر فرهنگی و انقلابی بوده که ۴۰ حدیث از لسان ائمه اطهار(ع) در مورد قداست شهر قم نقل شده است.

ملایی جنگ دشمنان علیه ایران را جنگ نرم و فرهنگی دانست و تصریح کرد: با بررسی تمام موارد ذکر شده در مورد شهر قم و کشور ایران، مدیریت شهری باید در حوزه فرهنگ به صورت جدی ورود کرده و البته نمی‌تواند به صورت مستقیم نیز ورود کند و باید تسهیل‌گر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید تمام برنامه‌های فرهنگی با مشارکت مردم انجام شود و اگر بخواهیم بودجه‌ای به این امر اختصاص دهیم باید در جهت حمایت از کنشگران و فعالان عرصه فرهنگی باشد.

وی بسترسازی و تسهیل‌گری در حوزه فرهنگ را دوباره یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید تمام برنامه‌های فرهنگی با اولویت کودک و نوجوان و خانواده و با محوریت مساجد اجرایی شود.

ملایی تدوین دستوالعمل حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی را در جهت حمایت مدیریت شهری از کارهای فرهنگی دانست و ابراز کرد: مردم ظرفیت‌های زیادی در کنترل آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند  که باید به آن توجه کنیم.

وی چگونگی تعامل مدیریت شهری با گروه‌های مردمی و مساجد و هئیت‌های مذهبی را مطرح کرد و گفت: تمام بزرگان تاکید بر اجرای برنامه‌ها با محوریت مساجد دارند و پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) مسجد را پایگاه تشیعه می‌دانستند و مسحد قلب تپنده برنامه‌های فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز مساجد را پایگاه نظام می‌دانست و امروز در جنگ نرم نیز باید مساجد پایگاه قرار گیرند و مدیریت شهری نیز باید از این سنگر حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل کمک به مساجد و مرکز فرهنگی که برای نخستین بار در کشور تدوین شده به فعال شدن مساجد کمک می‌کند و می‌تواند برنامه های فرهنگی را ریل گذار کرده و کمک شهرداری را ساماندهی کند اما مدیریت نهایی با مردم خواهد بود.

ملایی تاکید کرد: هر چقدر مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های فرهنگی قوی تر عمل کند توطئه‌های دشمن در فروپاشی خانواده و پایین آوردن جایگاه زن را خنثی می‌کند و این نشان از اهمیت کار مدیریت شهری است و با وجود هجمه‌های دشمنان به شهر قم این کمک اهمیت دوچندان دارد.

وی در پایان یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از موسسات فرهنگی وظیفه ماست و در شرایطی که غروب فرهنگ منحط خود را به کشورهای دیگر از جمله ایران تحمیل می‌کند باید فرهنگ دینی و اسلامی خود را با همین حمایت از مساجد ترویج کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.