• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

آموزش و پرورش از فرماندهان و افسران جبهه مقدم جهاد تبیین است

  • کد خبر : 1810
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۰۲
آموزش و پرورش از فرماندهان و افسران جبهه مقدم جهاد تبیین است
سپهر فردا/ جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم گفت: معلمان باید با شناخت تکنیک ها و متناسب با بیان اطلاعات درست و فیلتراسیون درست و با بکارگیری ابزار زیرساختی و تبیین و روشنگری به موقع و به هنگام وارد عمل شوند چرا که این مهم با همت جبهه مقدمی است که افسران و فرماندهان آن آموزش و پرورش هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، سردار کبیری پور در جلسه اندیشه ورزی مدیرکل و بسیج فرهنگیان استان قم که در سالن شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار شد با اشاره به جمله ای از حضرت امام(ره)، اظهار داشت: اسلام از همه چیز عزیزتر است به نحوی که پیغمبر و تمام پیروان او به دنبال حفظ اسلامی که امانتی از جانب خداونداست خود را مکلف به حفظ آن می دانستند.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با بیان دیگر فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اینک که به توفیق و تأیید خداوند جمهوری اسلامی به دست توانای ملت متعهد پایه ریزی شده و آنچه در این حکومت اسلامی مطرح است اسلام و احکام مترقی آن است.

وی در ادامه خطاب به ملت عظیم الشان ایران عنوان کرد: در تحقق محتوی و جمیع ابعاد و حفظ و حراست این حکومت باید بکوشید چرا که حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است و انبیای عظام از آدم(ع) تا خاتم النبیین(ص) در راه آن کوشش و فداکاری جانفرسایی نمودند و هیچ مانعی آن ها را از این فریضه بزرگ باز نداشته است.

به گفته‌ی این مقام مسئول یکی از پرتکرارترین جملات و کلیدواژه های حضرت امام تأکید به حفظ اسلام با عنوان مهم‌ترین ودیعه الهی است و امروز بر ملت ایران خصوصا و بر جمیع مسلمانان عموما واجب است این امانت الهی را که در ایران به طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایجی عظیم به بار آورده با تمام توان حفظ نموده در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش کنند.

وی با اشاره به الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و استعمار جهانی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد، افزود: الگویی که ایران اسلامی با عنوان نظم نوین معرفی کرده چالش اساسی ما با غرب است؛ در واقع با این مدل و بر مبنای آموزه‌های دینی می توان کشور را به خوبی اداره کرد چرا که همین اسلام می تواند سعادت زندگی کریمانه را برای بشریت به ارمغان بیاورد.

سردار کبیری پور برمبنای فرموده مقام معظم رهبری یادآور شد: هر چه به نوک قله‌ی موفقیت نزدیک‌تر می شویم روز به روز بر دشمنی ها افزوده می شود، در واقع هر چه شیب تندتر شود مسیر درست تر است چرا که همه سختی‌ها و فتنه‌ها و غربالگری ها نشانه درستی راه است و دشمن بیکار ننشسته و همچنان در پی استفاده از خطاهای شناختی انسان است.

 وی با اشاره به این کارکرد مغز که در صورت دریافت اطلاعات غلط تحلیل غلط بیرون می دهد، خاطرنشان کرد: دشمن سالیان سال از خطاهای شناختی و طبیعی انسانی، در حوزه اقتصاد و بازاریابی و بازرگانی استفاده می کرد و با تولید نیازی کاذب برای ما، به فروش محصولات خود می‌پرداخت به ویژه که در عرصه سیاسی و جنگ علیه مخالفین خود به خصوص جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با بیان این مطلب، بیان کرد: دشمن با آگاهی از کارکرد مغز، با تغییر اطلاعات و داده ها ما را دچار یک تحلیل ویرانگر ساخته و با همین تکنیک ها مطالب مسموم را به مردم تزریق می کند و در این میان در حوزه جنگ شناختی، مردم و حتی برخی از نخبگان و اساتید نیز دچار خطا شدند؛ لذا با شرایط موجود حوزه های دانش آموزی و نوجوانان رسالت سخت و دشواری دارند.

وی جامعه امروز را گرفتار جنگ ترکیبی و شناختی خواند و افزود: مصدومین این جنگ خودشان هم متوجه عمق این جراحت نمی شوند و گاهی بر این اطلاعات غلط افتخار هم می کنند؛ آسیب و جراحتی که نه تنها از تعداد آن ها کم نمی کند بلکه بر تعداد آن ها روز به روز اضافه می شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی فرهنگیان، ادامه داد: باید زمینه ای برای تکمیل علم و اطلاعات معلمان با حوزه جنگ شناختی فراهم شود تا با شناخت تکنیک ها و متناسب با هر حرف و مشکلی بتوانند جلوی مطالب مسموم را گرفته و با بیان اطلاعات درست و فیلتراسیون درست و با به کارگیری ابزار زیرساختی و تبیین و روشنگری به موقع و به هنگام وارد عمل شوند.

سردار کبیری پور ایام محرم و صفر را فرصت خوبی برای گذر از گردنه های سخت دانست و گفت: این نسلی که حضرت آقا به آنها امید دارند که این قافله را به مقصد خواهند رساند باید مورد توجه قرار گیرند چرا که راه، راه دشواری است که صبر و حوصله و تحمل سختی ها را می طلبد و همت جبهه مقدمی که افسران و فرماندهان آن آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.