• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم:

افزایش معنا دار نرخ سواد با همراهی مردم شریف استان قم ممکن می‌شود

  • کد خبر : 1827
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
افزایش معنا دار نرخ سواد با همراهی مردم شریف استان قم ممکن می‌شود
سپهر فردا/ معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم گفت: به همت همه باسوادان استان وخانواده ها یک گام دیگر برای ریشه کنی بی سوادی برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مهم ترین سیاست ها و فعالیت های این معاونت در سه سال گذشته اظهار داشت: در سایه الطاف خداوند متعال و عنایات خاصه اهل بیت وحضرت فاطمه معصومه (علیهم السلام) و با همراهی خانواده ها و مردم شریف استان قم، درصد باسوادی استان طبق برآورد مرکزآمار ایران در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از ۹۵/۴ درصد در سال ۱۳۹۵ با رشد ۳ درصدی به ۹۸/۴ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی همچنین ادامه داد در گروه سنی ۶ سال و بالاتر نیز درصد افزایش سواد از ۸۸/۷ درصد در سال ۱۳۹۵ با رشد حدودسه درصدی به ۹۱/۸ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

قاسمی نیا با بیان اینکه پیش نویس حجم ابلاغی سال جاری از سوی سازمان نهضت سوادآموزی برای استان ها آماده شده است، اظهار داشت بی‌سوادی به‌عنوان یک پدیده شوم ومعضل اجتماعی ریشه بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌ها است و مبارزه با این پدیده آسیب‌زا به معنای شروع حرکت به‌ سوی آغاز ترقی و تعالی و تکامل‌ فردوجامعه می باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به جایگاه موضوع سواداموزی در اسناد بالادستی به ویژه آیین نامه اجرایی مدارس و سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، حضور و همراهی جدی و موثر خانواده ها، مدیران مدارس و مدیران دستگاه های اجرایی استان را به عنوان مهم ترین رکن پیشران و پیش برنده در عرصه آموزش بزرگسالان و نهضت سوادآموزی دانست.

وی آموزش بزرگسالان و سوادآموزی را درکسب موفقیت ها و امید به زندگی مؤثر برشمرد و اظهار داشت: سوادآموزی و آموزش بزرگسالان به زنان و مردان کمک می‌کند تا حرفه ای یاد بگیرند و نیز بر محرومیت از تحصیل غالب شوند و با توانمندساختن خود در بازار کار و تولید و خوداشتغالی و اقتصاد فرد و خانواده نقش بهتر و بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.