• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

روایت زندگی نخبه جهادگری که علم و عمل را در هم آمیخت تا از حماسه پدر جا نماند

  • کد خبر : 1892
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
روایت زندگی نخبه جهادگری که علم و عمل را در هم آمیخت تا از حماسه پدر جا نماند
سپهر فردا/ حسین خانعلی پور جهادگری که دنیای علم و عمل را در هم آمیخت تا با حماسه سازی در میدان عمل، در عرصه علم‌آموزی نیز نخبه دوران خود و ادامه‌دهنده راه پدر باشد.

پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا | ایثارگری و خدمات گروه‌های جهادی در شرایط سخت و بحرانی قابل‌تأمل است، آن‌ها در راه کاهش رنج‌ها و آلام مردم قدم‌های استواری برداشته‌اند در شرایط مختلف وارد عمل شده و اقدامات و فعالیت‌های قابل‌توجهی را به ثبت رساندند فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای در بحث کمک به بازسازی و ساخت مدارس و مساجد در مناطق محروم و روستاها دارند.

گروه‌های جهادی فعالیت خود را بدون کوچک‌ترین منت و توقع و چشم‌داشتی ادامه می‌دهند، تمام خطرها را به جان خریده و در هر مکان و زمانی احساس نیاز به حضورشان را به‌خوبی پاسخ داده‌اند؛ حس نوع‌دوستی و خدمت به هم نوع در مردم کشور ما امواج خروشانی دارد، مردمی که در موقعیت‌های مختلف بحرانی از زمان حضور در جبهه‌های هفت سال دفاع مقدس تا به امروز و قرار گرفتن در جبهه مقابله با بیماری منحوس کرونا به‌خوبی روی انسانیت را سپید کرده‌اند.

یکی از جهادگران جبهه مقابله با بیماری کرونا، در آن روزهایی که حتی نزدیکان فرد مبتلا هم از روبرویی با شخص ابا داشتند همانند دیگر گروه‌های جهادی جان خود را در دست گرفت تا مرهم زخم‌های هم نوعان خود و تکرار حماسه جهاد پدر در سال‌های نبرد باشد سال‌هایی که برای حضور در مناطق عملیاتی سر از پا نمی‌شناخت تا با اعزام به عملیات مختلفی چون والفجر ۶ در منطقه چنگوله دهلران و والفجر ۸ در منطقه فاو براثر موج انفجار و ترکش مجروح و به مقام جانبازی نائل می‌شود.

حسین، جهادگر امروز و فرزند جانباز، منوچهر خانعلی پور است جهادگری که دنیای علم و عمل را در هم آمیخت تا با حماسه سازی در میدان عمل، در عرصه علم‌آموزی نیز نخبه دوران خود باشد وی با مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و تحصیلات سطح سه حوزه علمیه، مؤلف دو جلد کتاب همچنین دارای چندین مقاله حقوقی بوده و در اجرای احکام کارشناس قضایی مجتمع شهید بهشتی قم نیز مشغول فعالیت است.

بر دوش کشیدن مشکلات کادر درمان

این نخبه علمی از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا نیز در خط نیروهای جهادی قرار می‌گیرد تا با حضور پررنگ خود در جبهه سلامت، باری از دوش کادر درمان بردارد ارائه خدمات نوع‌دوستانه در قالب گروه‌های جهادی در این شرایط بحرانی حاکم بر کشور می‌تواند ادامه راه پدرانی باشد که روزی همه هستی خود را تقدیم این خاک و انقلاب کردند؛ بر همین اساس به گفت‌وگو با حسین خانعلی پور پرداختیم تا از برنامه‌های علمی و جهادی این نخبه استانی مطلع شویم.

فرزند جانباز خانعلی پور علت حضور خود را در جبهه سلامت چنین بیان می‌کند که “با توجه به بحرانی شدن مسئله کرونا خود را مکلف دانستم تا گوشه‌ای از مشکلات کادر درمان مرتفع شود در واقع با تأسی از فرامین مقام معظم رهبری، احساس وظیفه کرده لذا با سهیم دانستن خود در این امر خیر، در این جبهه حضور پیدا کردم.”

این نخبه علمی رسیدن به اهداف بلند را نیازمند دستیابی به امکانات و ملزوماتی خاص دانسته و می‌گوید: برای حل مشکل پیش‌آمده نیز قطعاً کمبودهایی وجود دارد که با ورود به‌موقع و اصولی، هر شخصی می‌تواند در حد وسع خود آن مسائل را مرتفع سازد.

رسیدن به شرایط ایده‌آل اکتسابی است

وی توجه به نیازهای روز جامعه و ایجاد انگیزه در جوانان را در حل مشکلات مؤثر می‌داند و ادامه می‌دهد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص که “باید به جوانان بها داد و برای رفع نیازها از آن‌ها یاری جست” همچنین سخن دیگر ایشان که “برای پیشبرد نیازهای جامعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و سایر موارد نیز باید از نیروی جوانان استفاده شود” همین امر منجر به تلاش مضاعف بنده شد.

این جهادگر قمی رنج‌ها و سختی‌های جانبازان به‌ویژه مجروحین اعصاب و روان را قابل وصف ندانست و افزود: رنج و درد کشیدن عزیزترین شخص زندگی‌ات، آن‌هم در مقابل نظرت، قابل توصیف و گفتنی نیست و عمل آسمانی کسی که تمام عمرش را بی‌منت صرف خدمت به خلق ساخته و زندگی‌اش را تنها معامله‌ای با خداوند می‌داند در این مقال نمی‌گنجد.

وی در پایان با توصیه‌ای به جوانان، گفت: از اوقات خود برای تعالی و رشد علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بکوشیم و وقت خود را در امورات بی‌نتیجه تلف نکنیم و بدانیم ایجاد شرایط ایده ال اکتسابی بوده؛ لذا با تلاش و کوشش حاصل خواهد شد تا بتوانیم برای خود، خانواده و ایران اسلامی توفیق کسب کنیم.

و این مطلب مهم که باید پشتیبان ولی‌فقیه باشیم و ادامه‌دهنده راه شهدا تا آسیبی به مملکت نرسد و خون‌های پاک شهدا و فداکاری ایثارگران پایمال نشود تا پرچم اسلام را به دست صاحب واقعی آن حضرت حجت بن الحسن العسکری(ع) بسپاریم.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1892
  • نویسنده : الهام پناهی فر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
  1. بنده ایشان را از نزدیک ملاقات کرده و آشنا با مبانی نظری و مشی عملی ایشان هستم
    و حتم دارم در آینده از بردوش گیرندگان کار های بسیاری خواهند بود…
    نبوغ و هوش مندی ایشان، زبانزد خاص و عام است..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.