• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش قم:

دانش آموزان قم ۳۸ رتبه کشوری در جشنواره پرسش مهر کسب کردند

  • کد خبر : 1983
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
دانش آموزان قم ۳۸ رتبه کشوری در جشنواره پرسش مهر کسب کردند
سپهر فردا/ رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان و فرهنگیان این استان در جشنواره ملی پرسش مهر ۳۸ رتبه کشوری کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، سید رسول حسینی، رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش قم از کسب ۳۸ رتبه کشوری توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان قم در جشنواره ملی پرسش مهر خبر داد و اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته در دو مرحله پائیز و زمستان جشنواره ملی پرسش مهر با دو سوال رئیس جمهور برگزار و سه هزار آثار از دانش آموزان و فرهنگیان این استان به دبیرخانه جشنواره در استان البرز ارسال شد.

وی افزود: پس از داوری‌های صورت گرفته، ۳۸ آثار از این استان رتبه کشوری را کسب کرد که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته‌است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش قم گفت: طی سال‌های گذشته میانگین رتبه‌های کشوری که دانش آموزان و فرهنگیان قم کسب می کردند، ۱۱ مورد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیست و سومین جشنواره پرسش مهر در پاسخ به سوال “برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی را باید انجام داد؟” در بخش فرهنگیان و در بخش دانش آموزی نیز “به نظر شما مدرسه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟” مهر ۱۴۰۱ از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور مطرح شده بود.

حسینی عنوان کرد: پرورش رویه پرسشگری دانش آموزان، ایجاد نشاط و شادابی ، ایجاد توانایی نقد و تحلیل دانش آموزان و کمک به معلمان،‌ رشد و کشف استعدادهای برتر و آشنایی دوباره ذهن دانش آموزان با فضای درس و پژوهش بعد از سه ماه از اهداف جشنواره ملی پرسش مهر می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برگزاری پویش ملی فرهنگی و هنری علوی در بخش دانش آموزان، اظهار داشت: در این پویش که در خصوص آثار مرتبط با میلاد حضرت امام علی(ع) بود، استان قم ۷ رتبه کشوری کسب کرد که سه رتبه آن اول بود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش قم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اولین پویش ملی ایران سرسبز – ایران قوی نیز اشاره کرد و گفت: در این پویش نیز دانش آموزان و فرهنگیان قم ۹ رتبه کسب کردند که ۶ رتبه آن مربوط به دانش آموزان بود.

وی اظهار داشت: این پویش در قالب فیلم کوتاه، ‌نقاشی، ‌داستان، اینفوگرافی و… درخصوص فعالیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان ترتیب یافت.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.