حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به فعالیت چشمگیر این حوزه در بحث سوادآموزی، اظهار داشت: با توجه به برگزاری نخستین رویداد رهیافت های نوین سوادآموزی که به صورت بین المللی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی بود استان قم در زمره استان های موثر در مشارکت با این طرح شناخته شد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با بیان اهداف برگزاری این طرح تصریح کرد: این برنامه با هدف برون رفت از چالش های موجود و غنی سازی محیط زندگی کم سوادان و بی سوادان در زمینه های مختلف و استفاده از فن آوری نوین در روند یادگیری ویاددهی و آموزش ها، باعنوان نخستین رویداد رهیافت های نوین سوادآموزی برگزار شد.
وی در ادامه با بیان این مطلب عنوان کرد: این رویداد با مشارکت دستگاهای درون و برون سازمانی به ویژه شرکتهای دانشبنیان، پارکهای علم و فنآوری، مراکز علمی و دانشگاهی، حوزههای علمیه، شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش، پیشکسوتان و علاقمندان، و فرهنگیان علاقمند به مرحله اجرا رسید.
به گفته این مقام مسئول از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه تعداد ۲۷ اثر متعلق به استان قم بوده که از این حیث قم در زمره استا های موثر در میزان مشارکت قرار گرفت و در گردهمایی معاونین سراسرکشور از سوی معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی مورد تجلیل قرار گرفت.
حجت الاسلام قاسمی نیا با اشاره به روند اجرای این رویداد افرود: زمان اجرای این فراخوان از اسفندماه گذشته آغاز و تا پایان تیرماه ادامه داشت و در این فاصله برای ارائه آثار و محصولات علمی اعم از ایدهها، راهکارها، مقالات ومحصولات و… که علاوه بر کلیه ظرفیتهای ذکر شده، شوراهای پشتیبانی سوادآموزی شهرها و مناطق، صدا و سیما، نشریات محلی، کارگروههای پژوهش و پژوهشگران نیز اعلام آمادگی کردند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم، کسب موفقیت در این رویداد را بواسطه حمایتهای مدیرکل، اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای آموزش و پرورش و شورای معاونین، معاونین استاندار و تلاش گروهی همکاران سوادآموزی و کلیه علاقهمندان و دغدغهمندان به سوادآموزی و آموزش بزرگسالان و بازماندگان از تحصیل دانست.
وی در پایان ادامه داد: امیدواریم در زیست بوم جدید آموزشی، با بهره گیری از اندیشه ها، دیدگاه ها و ایده های اساتید، دانشجویان، دانشگاهیان، علما و اندیشمندان و همکاری و همراهی همه دلسوزان حوزه آموزش و پرورش، شاهد ایجاد تحولی بنیادین و منطبق با اسناد بالادستی در نظام تعلیم و تربیت، سوادآموزی و آموزش بزرگسالان باشیم.
انتهای پیام/