• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024

تازه‌ها

همایش بین‌المللی «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین» برگزار می‌شود کاروان زیر سایه خورشید میهمان قم می‌شود/ دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی نرم‌افزار «دانشنامه فرق و مذاهب» رونمایی می‌شود ۵۰ درصد فضا‌های آموزشی قم را خیران احداث کرده‌اند/ رشد ۴ برابری ساخت مدرسه در قم/ رتبه بیست‌وهفتم قم در فضای آموزشی افتتاح مجموعه تفریحی گردشگری سرزمین شادی در قم با اعتبار هزار میلیارد ریال تاکید آیت الله کریمی جهرمی به زنده نگه داشتن نام و یاد خطبای بزرگ/ از ارواح خطبا و مبلغین دین و شریعت، استمداد کنیم آغاز جشن های دهه کرامت از روز چهارشنبه/ «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»؛ شعار محوری قم در دهه کرامت/ رونمایی از پنج پروژه حرم حضرت معصومه (س) نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس

4
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خبر داد:

کمبود یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان قم نسبت به میانگین سرانه آموزشی کشور

  • کد خبر : 2134
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کمبود یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان قم نسبت به میانگین سرانه آموزشی کشور
سپهر فردا/ مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به برگزاری سی و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور، از پیگیری تحقق عدالت آموزشی با محوریت احداث مدارس اثربخش و در جهت رفع عقب ماندگی های انباشته شده بویژه در مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، احمدرضا اجتهادی با اشاره به شعار سی و هفتمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش کشوربا عنوان «معلم تمدن ساز ، مدرسه اثربخش ، ایران قوی» خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مولفه ها و عوامل موثر در تبلور و اجرایی شدن عبارت «مدرسه اثر بخش» که در شعار این اجلاس آمده، هویت بخشی به کالبد و فضاهای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد : فضاهای آموزشی باید به معنای واقعی ، تجلی بخش هویت اسلامی ، فرهنگ متمدن ایرانی و البته جاذب برای دانش آموزان و بهره برداران باشد و از این رو ضروریست تا این مهم به صورت مرحله به مرحله پیگیری شود تا مدارس تحولی به لحاظ فضا شکل بگیرند .

اجتهادی اضافه کرد : در این باره می توان به مواردی مانند مسجدمحور شدن نمازخانه های مدارس ، دومنظوره سازی مدارس در راستای اهداف پدافند غیرعامل ، امکان بهره برداری از مدارس و فضاهای ورزشی آن ها در ساعات غیر آموزشی توسط مردم ، استفاده از مصالح سنتی همچون آجر و کاشی در نما و نازک کاری و پیش بینی امکان خودکفایی مدارس اشاره کرد تا از طریق آن ها ، اثربخشی مدارس را به شکل مناسبی بهبود داد .

مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین خاطرنشان کرد : یکی از کلید واژه های مطرح شده در اجلاس سی و هفتم ، پیگیری تحقق عدالت آموزشی در کشور بود که در این راستا ، برنامه ملی «فضاهای آموزشی – معلم سوم» هم در کلام مقام عالی وزارت مورد توجه قرار گرفت.

اجتهادی با تصریح بر این که عدم توجه به این کلیدواژه در سالهای گذشته سبب محرومیت و عقب ماندگی تعدادی از استان های کشور و از جمله قم به لحاظ سرانه آموزشی شده است گفت : متاسفانه استان قم به لحاظ سرانه آموزشی ، بیست و هفتمین استان و همچنین به لحاظ تراکم کلاسی ، سومین استان کشور است.

وی در ادامه تاکید کرد: تردیدی نیست که کمبود حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان نسبت به میانگین سرانه آموزشی کشور ، نتیجه عدم توجه به عدالت آموزشی در طول سالیان متمادی گذشته بوده که البته امید است با رویکردهای جدید مطرح شده در سطح وزارت آموزش و پرورش ، شاخص های توزیع منابع در راستای رفع عقب ماندگی استان های با سرانه آموزشی کمتر از میانگین سرانه آموزشی کشور باشد .

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.