• امروز : شنبه - ۶ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 January - 2025

تازه‌ها

اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب المصطفی برگزار می‌شود فاضلاب مسکن مهر در راس اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم است/ سد ۱۵ خرداد از مدار آب رسانی خارج شد برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه تخصصی صنعت کفش قم/ ۳۰۰ واحد فعال کفش در استان مشغول فعالیت هستند چهارمین شماره ماهنامه «سوهان» منتشر شد فراخوان رشته تخصصی حوزوی “مطالعات دین و فضای مجازی” / ثبت نام تا ۱۴ دی برگزاری بخش معارفی و بین‌الملل مسابقات ملی قرآن کریم در قم/ مقام معظم رهبری مبدع مسابقات قرآنی بودند نشست هم اندیشی شورای هماهنگی نهادهای مدیریتی حوزوی برگزار شد ثبت بیش از ۵ هزار طرح در دبیرخانه حمایت از پژوهش های مورد نیاز نظام/ تربیت بیش از ۲۲۰ مربی پژوهش در سراسر کشور/ راه اندازی سامانه سراج «آینده پژوهی و هوش مصنوعی» شعار هفته پژوهش المصطفی تکلیف مونوریل تا پایان سال مشخص می شود/ توسعه فرودگاه قم را سرعت می‌دهیم/ استان قم با کمبود ۲۷۶ مدرسه مواجه است

2
معاون وزیر:

حل مشکلات مدارس با استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه ها و نهادهای حکومتی میسر می‌شود

  • کد خبر : 2140
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
حل مشکلات مدارس با استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه ها و نهادهای حکومتی میسر می‌شود
سپهر فردا/ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: ارائه راهکارهای عملیاتی مطابق با وضعیت تربیتی مدارس بوده و در واقع حل مشکلات مدارس با استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه ها و نهادهای حکومتی میسر می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی سپهر فردا، اصغر باقر زاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سی و هفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به رسالت آموزش و پرورش، اظهار داشت: ویژگی مهم راهکارهای عملیاتی و اجرایی طراحی شده برای موضوعات دهگانه ی مورد بررسی در سی و هفتمین اجلاس مدیران، گستردگی و اخذ نظرات فرهنگیان کشور است.

باقرزاده با بیان نحوه تدوین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس تصریح کرد: راهکارهای ارائه شده از سوی آموزش و پرورش استان قم با عنوان دبیرخانه برنامه پرورشی و فرهنگی، حاصل همفکری های دقیق و کارشناسانه بوده است که گواهی شناخت دقیق از وضعیت موجود در مدارس را می دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان قم در زمینه ضرورت اولویت بندی مسائل تربیتی دانش آموزان در مدارس عنوان کرد: مهم ترین اقدامی که در این راستا می بایست در پیش گرفت اولویت ارائه وضعیت نسبت به ارائه عملکرد می باشد، چرا که پیگیری اثر بخشی اقدامات انجام شده در سطح مدارس کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر مدرسه محوری و افزایش اختیارات مدیران تأکید و گفت: وظیفه ما در بکارگیری و استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه ها و نهادهای حکومتی با عنوان یکی از اهداف برگزاری اجلاس، ارائه وضعیتی درست از شرایط مدارس است تا بتوان تدابیر مناسب را در حل مشکلات آن ارائه نمود.

به گفته‌ی این مقام مسئول موضوعات دهگانه ی مطرح شده مربوط به این اجلاسیه عبارتند از تدوین نقشه راه سند تحول، ارتقاءِ جایگاه معلم برای رتبه بندی و رفع نقض و مسائل معشیتی و بحث مسکن فرهنگیان، آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید، تقویت مدارس دولتی، ساماندهی نیروی انسانی و مدیریت کمبودها است.

وی ادامه داد: مدیریت آسیب های سیاسی اجتماعی و صیانت از کودک در برابر هجمه جنگ شناختی، برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه، نقش ها و مأموریت جدید مدارس، تقویت نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی و تضمین کیفیت، پوشش تحصیلی و فرصت های یادگیری عادلانه  از دیگر مسائل مورد بحث و بررسی این اجلاسیه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.