• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

ایران قوی از کلاس‌های درس در سایه هم‌افزایی آحاد جامعه ساخته می‌شود

  • کد خبر : 2143
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
ایران قوی از کلاس‌های درس در سایه هم‌افزایی آحاد جامعه ساخته می‌شود
سپهر فردا/ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سایه هم افزایی‌ها و همکاری های آحاد جامعه می‌توان ایران قوی را از کلاس های مدرسه ساخت.

علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهرفردا، با اشاره به سخنان حضرت آیت الله حسینی بوشهری در خصوص مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش که انسان سازی است، اظهار داشت: با برگزاری اجلاسیه ها و برنامه هایی همچون سی و هفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، راهکارهای عملیاتی جهت افزایش کیفیت تعلیم و تربیت مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات، تصریح کرد: برگزاری اجلاس سالیانه مدیران آموزش و پرورش کشور سبب افزایش هماهنگی و وحدت رویه با سیاست های اتخاذ شده وزارت آموزش و پرورش می شود که با بررسی موضوعات دهگانه ای که در این اجلاس مورد نظر واقع شده است و پس از اخذ نظرات مقام عالی وزارت و شورای معاونین راهکار های لازم در سطح استان مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی با بیان موضوعات ده‎گانه اجلاس عنوان کرد: تدوین نقشه راه سند تحول، ارتقاءِ جایگاه معلم برای رتبه بندی و رفع نقض و مسائل معشیتی و بحث مسکن فرهنگیان،آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید، تقویت مدارس دولتی، ساماندهی نیروی انسانی و مدیریت کمبودها، مدیریت آسیب های سیاسی اجتماعی و صیانت از کودک در برابر هجمه جنگ شناختی، برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه و مواردی دیگر از موضوعات دهگانه مربوط به اجلاس است.

به گفته این مقام مسئول، استان قم با توجه به برخورداری از ظرفیت ارزشمند و حضور علما و اساتید برتر در دانشگاه و حوزه های علمیه، در حوزه های تربیتی صاحب نظر و ایده هستند لذا دبیرخانه برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه به استان قم اعطا شده است.

رحیمی یکی از اهداف برگزاری این اجلاس را رشد و هم‌افزایی میان آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانست و گفت: در سایه این هم افزایی‌ها و همکاری‌های آحاد جامعه است که می توان ایران قوی را از کلاس‌های مدرسه بسازیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.