• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد؛

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین با عنوان محور وحدت ملت‌های حسینی

  • کد خبر : 2154
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین با عنوان محور وحدت ملت‌های حسینی
سپهر فردا/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: اربعین محور وحدت شیعه و ملت‌های حسینی است و چه بهتر که دانش‌آموزان نقش اصلی این وحدت را به ‌عهده بگیرند.

حجت‌الاسلام محمد امینیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به نقش محوری دانش آموزان در  راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: با توجه به انتخاب استان قم به‌عنوان دبیرخانه مرکزی فعالیت‌های دانش‌آموزی اربعین، همواره در پی اجرای هر چه بهترِ، طرح‌های اربعین حسینی آرام و قرار نداشتیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با بیان این مطلب، تصریح کرد: خوشبختانه دو مدرسه در نجف و کربلا برای فعالیت‌های دانش‌آموزی در نظر گرفته شده که موکب‌های دانش‌آموزان نیز در فاصله نجف تا کربلا برپا شده چراکه اربعین محور وحدت شیعه و ملت‌های حسینی است و چه بهتر که دانش‌آموزان نقش اصلی این وحدت را به‌عهده بگیرند.

وی با ارائه گزارشی از طرح‌های پیرامون پیاده روی اربعین، عنوان کرد: پرده‌خوانی و روایت‌گری عاشورایی، همایش علمی مجازی اربعین در بستر شبکه شاد و هفته‌نامه‌ای با عنوان «زندگی‌ام حسین» از برنامه‌هایی است که در تمامی آنها محوریت، دانش‌آموزان لحاظ شده است، تا فرهنگ عاشورایی مثل همیشه زنده بماند.

به گفته‌ی این مقام مسئول در ادامه فعالیت‌ها و طرح های اجرایی این حوزه در مسیر این حرکت عظیم، هم‌چنین سوگواره دانش‌آموزی عبرات، ویژه اربعین حسینی که در بخش‌های «شعر، داستان و سفرنامه، پوستر، تولیدات رادیویی، خوشنویسی، فیلم کوتاه و مستند، عکس» طراحی شده، نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در خصوص اعزام دانش‌آموزان به مراسم اربعین حسینی، گفت: از طرف کمیته دانش‌آموزی استان قم و با همکاری معاونت فرهنگی و هنری مسجد مقدس جمکران، مراسم افتتاحیه‌ای در تاریخ دوم شهریور ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که در طی آن مراسم کاروان‌های دانش‌آموزی مشرف به عتبات، بدرقه می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2154
  • نویسنده : الهام پناهی فر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.