• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

ترویج فرهنگ کتاب‌ و‌ کتاب‌خوانی با چاشنی استکبارستیزی/ دانش آموران قمی در پویش “هیس طوری” با کسب ۲۳ رتبه برتر کشوری، خوش درخشیدند

  • کد خبر : 2216
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
ترویج فرهنگ کتاب‌ و‌ کتاب‌خوانی با چاشنی استکبارستیزی/ دانش آموران قمی در پویش “هیس طوری” با کسب ۲۳ رتبه برتر کشوری، خوش درخشیدند
سپهر فردا/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: پویش «هیس طوری» ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با چاشنی استکبارستیزی است که ارمغان آن برای نسل جوان، بیداری و بصیرت است.

حجت‌الاسلام محمد امینیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به نقش ویژه و مأموریت مهم تشکل‌های دانش‌آموزی، اظهار داشت: تشکل‌های دانش‌آموزی را می‌توان با عنوان یک ظرفیت مهم و موتور محرکِ تربیت قلمداد کرد و به‌واسطه آن نسبت به راه اندازی  اجتماعات پاک در جامعه اقدام نمود که اجتماع دانش‌آموزان در مسجد مقدس جمکران برای تجدید بیعت با امام زمان (عج) نمونه ای از آنهاست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با بیان لزوم حضور فعالانه تشکل‌ها در برخی برنامه ها، تصریح کرد: اجتماعات دانش‌آموزی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و مسجد جمکران، هیئت‌های دانش‌آموزی و کنشگری هایی همچون کاردوی دانش‌آموزی که با حضور دختران و پسران، طی دو روز مختلف با هدف همدلی و تقویت برنامه‌های پویشی و جنبشی برگزار می‌شود، نشانگر پویایی این تشکل‌ها است.

وی ضمن تأکید بر گسترش و پشتیبانی از گروه‌های دانش آموزی که به عنوان تشکل مشغول فعال هستند، عنوان کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی، شاکله ‌تربیت را تشکیل می‌دهد و استعدادهای نهفته دانش‌آموزان را به منصه ظهور می‌گذارد و هم‌چنین جسارتِ حضوری پاک و کنشگرانه را به دانش‌آموزان، آموزش می‌دهد و از این طریق اعتماد به‌نفس ملی آنان نیز  بالا می‌ رود.

به گفته این مقام مسئول، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم از تشکل‌ها به‌دلیل جایگاه ارزنده و کنش‌گری تربیتی‌ای که دارند همواره حمایت نموده و آنچه به‌صورت میدانی و واقعی گواهِ بر رویکرد حمایتی از این تشکل‌هاست، حضور شخصِ دکتر رحیمی رئیس محترم اداره کل آموزش و پرورش استان قم در برنامه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به پویش کشوری کتابخوانی هیس طوری، یادآور شد: دانش آموزان قمی در این پویش با کسب ۲۳ رتبه برتر کشوری، خوش درخشیدند درواقع این پویش دو موضوع مهم را فرهنگ‌سازی کرده است، یکی ترویج کتاب‌خوانی و دیگری دانستنی‌هایی درباره استعمار و واقعیتی از آن که به گوش نسل جوان، به‌خصوص دهه‌هشتادی‌ها و دهه‌نودی‌ها نرسیده بود.

امینیان از حضور دانش‌آموزان قمی در این پویش و کسب چندین رتبه برتر توسط آنها خبر داد و گفت: در ارزیابی پویش هیس‌طوری در واقع نگاهی به ماجراهای تاریکِ تاریخ وجود دارد که به‌وسیله تبلیغات و هیسِ غربی‌ها، از چشمان ملت‌ها به‌دور مانده بود همان چیزهایی که استعمارگران هرگز دوست ندارند که دیگران بخوانند و بدانند.

وی پویش هیس‌طوری را عاملی برای آشنایی  دانش‌آموزان با خویِ استکباری استعمارگران معرفی کرد و افزود: پویش هیس‌طوری، ترویج فرهنگ کتاب‌ و‌ کتاب‌خوانی با چاشنی استکبارستیزی است که ارمغان آن برای نسل جوان، بیداری و بصیرت است که باید اینگونه برنامه ها مورد توجه بسیار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.