• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

اسارت آزادگان سرافراز میهن نماد کاروان اسرای کربلاست/ ایثارگران سندهای افتخار و چراغ راه نسل های آینده هستند

  • کد خبر : 2244
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
اسارت آزادگان سرافراز میهن نماد کاروان اسرای کربلاست/ ایثارگران سندهای افتخار و چراغ راه نسل های آینده هستند
سپهر فردا/ مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اسارت آزادگان سرافراز میهن نماد کاروان اسرای کربلاست آنها سندهای افتخار و چراغ راه نسل های آینده هستند.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا با اشاره به ارزش جایگاه ایثارگران آزاده و جانبازان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ایثارگران با عنوان سندهای افتخار این نظام هستند و بیان رشادت ها و مقاومت آنها می تواند چراغ راهی برای روشنایی مسیر نسل های آینده باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این مطلب تصریح کرد: خاطرات آزادگان سرافراز، برگ های زرین دیوان مقاومت ملت قهرمان ایران است در واقع ثبت این خاطرات می تواند ولایت پذیری و وفاداری آنان نسبت به آرمان های نظام اسلامی را به روشنی به نسل های آینده نشان می دهد.
وی اسارت آزادگان سرافراز میهن را نماد بارزی از کاروان اسرای کربلا دانست و عنوان کرد: ما باید قدردان آزادگان سرافراز باشیم چرا که اسناد افتخار نظام اسلامی هستند و لحظه لحظه خاطرات آنان همچون گنجینه هایی برای هشت سال دفاع مقدس محسوب می شوند.
به گفته ی این مقام مسئول ایثارگران مصداق آیات نورانی وحی هستند به گونه ای که عده ای از جوانان ما به فوز شهادت نائل آمده و افرادی نیز همچون آزادگان سرافراز در اسارت دشمن بودند امروز نیز به نوعی دیگر در قالب جهاد تبیین، دوران رزم و اسارت خویش را برای مردم و نسل های آینده تبیین می کنند.
وی با اشاره به فعالیت آزادگان عزیز در آموزش و پرورش افزود: از میان مجموع فرهنگیان آزاده، تنها تعداد ۱۰ نفر همچنان شاغل هستند و مابقی آن عزیزان بعد از سالها تلاش بی وقفه در عرصه تعلیم و تربیت به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند.
لازم به ذکر است طی مراسمی که با حضور مدیر کل و رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان قم و مسئولان استانی در سالن همایش مرکز رفاهی فرهنگیان قم انجام شد آزادگان سرافراز میهن نیز به بیان خاطرات و نحوه به اسارت درآمدن خود پرداختند که در نهایت از فرهنگیان آزاده شاغل در بخش های مختلف آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.