• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

مشارکت بیش از ۸ هزار دانش آموز در طرح شهید نیری/ برپایی اردوهای جمعی ایجاد فرصت‌های ویژه تربیتی است

  • کد خبر : 2279
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
مشارکت بیش از ۸ هزار دانش آموز در طرح شهید نیری/ برپایی اردوهای جمعی ایجاد فرصت‌های ویژه تربیتی است
سپهر فردا/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم گفت: بیش از ۸ هزار دانش آموز در طرح اردوهای یکروزه شهید نیری شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام محمد امینیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به اجرای طرح شهید نیری، اظهار داشت: با توجه به ضرورت ایجاد روحیه ی نشاط و هیجان برای نسل امروزی، برگزاری اردوهای جمعی و دانش‌آموزی می تواند بستر مناسبی برای رشد و یادگیری مهارت‌های گروهی داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با بیان روند برگزاری اردوهای چندروزه و یک‌روزه تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های رسانه‌ای و فضای مجازی که روحیه نشاط و باهم بودن را از جوانان می‌گیرد، لذا طرح‌هایی را برای این اردوها در نظر گرفتیم که یکی از این طرح‌ها، اردوهای یک‌روزه طرح شهید نیری بوده است در این اردوها به‌صورت روزانه ۱۰۰ دانش‌آموز متوسطه اول توسط مدارس خود اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر اهمیت اردوهای جمعی و مدرسه ای عنوان کرد: اردو از سنت‌هایی است که هیچ‌گاه تکراری نمی‌شود و لذت هیجان و باهم‌بودنی که دانش‌آموزان از طریق اردو کسب می‌کنند در فضاهای مجازی و دیگر فضاها وجود ندارد.

به گفته ی این مقام مسئول، در واقع برگزاری چنین اردوهایی از فرصت‌های تربیتی برای مربیان است، یکی از فرصت‌هایی که می‌توان به تربیت دانش‌آموزان نگاه ویژه‌تری داشت، همین اردوها است چراکه در این اردوها براحتی با آزادی عملی که نوجوانان دارند، می توانیم نسبت به نقاط ضعف و قوت آنها شناخت بیشتری پیدا کنیم و در نتیجه راه‌حل‌های بهتری را در پیش می‌گیریم.

حجت الاسلام امینیان در خصوص ادامه چنین اردوها و طرح‌هایی، یادآور شد: در راستای بیداری روحیه جمعی و تلاش های گروهی به هر شکلی که بتوانیم باید اقدام داشته باشیم در واقع طرح اردوها در چند مرحله و برای مقاطع مختلف برگزار شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.