• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت سرویس مدارس ساماندهی می‌شود/ ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش

  • کد خبر : 2301
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت سرویس مدارس ساماندهی می‌شود/ ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش
سپهر فردا/ رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان قم گفت: مدرسه با عنوان مکانی امن و سالم برای ارتقاء فرهنگ و رشد و توسعه‌ی یک ملت است؛ لذا همراهی دستگاه های اجرایی در این زمینه بسیار ضروری خواهد بود.

رضا شاهسواری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و دغدغه برخی از اولیا در زمینه سرویس مدارس، اظهار داشت: این شعار “بهترین مدرسه نزدیک‌ترین آن ها به محل سکونت هر دانش آموز” محسوب می شود، باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که در این صورت رفت و آمدی بدون دغدغه و هزینه خواهند داشت.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان قم با بیان فرآیند فعالیت سرویس مدارس، تصریح کرد: طی جلساتی کارگروه حمل و نقل مدرسه که متشکل از اعضای انجمن اولیاء و مربیان، مدیر و شرکت‌های طرف قرارداد هستند برنامه‌ی فعالیت های سرویس مدارس مشخص می شود.

وی، ارتقاء فرآیند آموزشی در زمینه فعالیت سرویس مدارس را مورد تأکید قرار داد و افزود: بعد از تشخیص و تصویب انجمن اولیا و مربیان مدارس، نیاز به سرویس دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد و طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی، وسایل نقلیه آموزش و پرورش توسط شهرداری تعیین می شود.

به گفته‌ی این مقام مسئول، طی جلسات مکرر، فعالیت سرویس مدارس آسیب شناسی، کارشناسی و قیمت‌گذاری شده است و در حال حاضر ۱۰ شرکت برای فعالیت سرویس دانش آموزی معرفی شده اند که در این زمینه رفاه حال دانش‌آموزان عزیز مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

وی مدرسه را کانون تربیتی محله معرفی کرد و افزود: آموزش و پرورش با عنوان دستگاهی عظیم با چالش ها و تنش‌های مختلف و سلایق بی شمار مواجه است، در واقع با مشاهده چشم انداز سند تحول بنیادین باید همه دستگاه های اجرایی در کنار این نهاد قرار گیرند چرا که در این زمینه اتکاء ملت و دولت مطرح است.

شاهسواری، مدرسه را با عنوان مکانی امن و سالم برای ارتقاء فرهنگ و رشد و توسعه‌ی یک ملت قلمداد کرد و گفت: برای آغاز سال تحصیلی شاد و پرنشاط نیازمند یاری و همراهی مسئولین و دستگاه‌های اجرایی هستیم چرا که اگر هر نهادی وظایف خود را به نحوی شایسته انجام دهد قطعا در فعالیت ها و اقدامات خود به جایگاه عالی دست خواهیم یافت.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.