• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

طرح سپهر دانش و معرفت در راستای حل مسائل اجتماعی مدارس اجرا می شود

  • کد خبر : 2373
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
طرح سپهر دانش و معرفت در راستای حل مسائل اجتماعی مدارس اجرا می شود
سپهر فردا/ معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قم گفت: طرح سپهر دانش و معرفت، فرصتی برای فراگیری مدیریتی در تراز فرهنگ و جذاب‌سازی برنامه‌های تربیتی و حل مسائل اجتماعی مدرسه خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد امینیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به اهمیت جذاب‌سازی برنامه‌های پرورشی و تربیتی اظهار داشت: در راستای جذاب سازی برنامه های تربیتی و پرورشی و حل مسائل اجتماعی مدارس، طرح سپهر دانش و معرفت برای ارتقای کیفی برنامه‌های پرورشی مدنظر قرار گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم درباره چگونگی برگزاری این دوره تصریح کرد: این دوره که در نیمه دوم شهریور ماه در محل سینما تربیت و با حضور ۱۶۰ نفر از مربیان پرورشی انجام شد با همکاری مؤسسه علمی آینده‌سازانِ اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور بود و خوش‌بختانه مورد استقبال مربیان واقع شد.

وی با بیان محتوای این دوره آموزشی و پرکاربرد عنوان کرد: طی این دوره مواردی چون مخاطب‌شناسی، مهارت‌های ارتباطی و آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر نسل جوان، مهارت‌های برگزاری گفتمان های دینی، شناخت مسائل کودکان و نوجوانان نسل حاضر و شیوه‌های جذب آنها، مورد آموزش و بررسی قرار گرفت امیدواریم طرح سپهر دانش و معرفت، فرصتی برای فراگیری مدیریتی در تراز فرهنگ و جذاب‌سازی برنامه‌های تربیتی و حل مسائل اجتماعی مدرسه باشد.

به گفته ی این مقام مسئول به لطف خداوند در این دوره، در راستای حل چالش های مربیان اقدامات خوبی انجام شد به نحوی که مربیان حاضر در برنامه با طرح مشکلات و سوالات خود درصدد رفع موانع برآمدند درواقع امروز، بیش از هر دوره‌ی دیگری نیازمند رفع مسائل و چالش های ایجاد شده‌ هستیم.

وی در رابطه با انگیزه اجرای این دوره خاطر نشان کرد: در واقع با توجه به تهاجم فرهنگی علیه مدارس و نسل نوجوان و ضرورت تجهیز اطلاعات فرهنگی و اجتماعی مربیان، تصمیم بر برگزاری چنین دوره‌ای اتخاذ شد که در ادامه راه، این دوره‌ها را بیش از پیش برگزار خواهیم کرد.

امینیان با تأکید بر تقویت حوزه پرورشی با عنوان اولین اقدام مدیران مدارس افزود: در سال پیش رو، تقویت حوزه پرورشی در مدارس و بهره مندی از ایده‌ها و روش‌های نوین و جذاب و جذابیت کارهای پرورشی، باید با عنوان اولین اقدامات مدیران مدارس درنظر گرفته شود لذا لازم است آنها نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.