• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

فضای حیاط مدارس استان قم با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان آسفالت شدند/ سالانه حدود ۱۰ هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان قمی افزوده می‌شود

  • کد خبر : 2405
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
فضای حیاط مدارس استان قم با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان آسفالت شدند/ سالانه حدود ۱۰ هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان قمی افزوده می‌شود
 سپهر فردا/ مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان نسبت به میانگین کشوری در رتبه ۲۷ قرار دارد؛ این در حالی است که به صورت میانگین سالیانه 10 هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان استان افزوده می‌شود.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به اهمیت و ضرورت جایگاه آموزش و پرورش در کشور و به ویژه در استان قم، اظهار داشت: افزایش همکاری‌ها و هم‌افزایی در ارائه خدمات شایسته‌تر در راستای هماهنگی پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید بین نهادهای دولتی و مسئولین مربوطه امری لازم و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان وضعیت و شرایط آموزش و پرورش استان تصریح کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان نسبت به میانگین کشوری در رتبه ۲۷ قرار دارد، این در حالی است که به صورت میانگین سالیانه ۱۰ هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان استان افزوده می شود و این جای بسی تأمل دارد.

وی با بیان فعالیت های آموزش و پرورش استان در ایام تابستان، عنوان کرد: ساماندهی ۱۷ هزار نفر از داوطبین آزمون‌های ورودی به آموزش و پرورش با تلاش شبانه روزی و مستمر فرهنگیان استان صورت گرفت؛ هم چنین طرح شهید عجمیان در بهسازی و زیباسازی فضای مدارس با اولویت مدارس مناطق کم برخوردار و رسیدگی به مسائل رتبه بندی فرهنگیان از دیگر اقدامات ارزشمند این نهاد بوده است.

رحیمی ضمن تشکر از مساعدت ارزشمند مسئولان در همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: همکاری و حضور فعال در فعالیت های مدارس به عنوان یک نهاد عام المنفعه سبب افزایش رضایت‌مندی جامعه و افراد خواهد بود، چرا که این روند موجبات اعتلای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی تغییر نگرش مسئولین استانی نسبت به این دستگاه را از جمله انتظارات فرهنگیان استان قلمداد کرد و گفت: در حقیقت تمامی مسئولین موظفند در قبال تربیت و آموزش دانش آموزان استان که در زیر سایه کریمه اهل بیت سلام الله علیها مشغول انجام فرآیند های آموزشی هستند، خود را مسئول دانسته و از تمامی عرصه های خدمت رسانی برای کمک به آموزش و پرورش بهره گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تلاش مسئولین شهرداری در ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش استان پیرامون اقدامات انجام شده شهرداری قم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۲۰۰ تن آسفالت برای روکش فضای حیاط مدارس با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان برآورد شده است؛ همچنین خط‌کشی عابر پیاده و نصب علائم ترافیکی نیز در دستور کار مناطق هشت گانه قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول، حضور مسئولین استانی در مدارس به نحوی هویت بخشی به مدارس است تا این پیام را به دانش‌آموزان منتقل سازند که این مدارس و نیمکت‌ها پرورش دهنده افرادی است که امروز مسئولیت‌های بزرگی را بر دوش دارند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.