• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
رئیس ستاد سومین کنگره ملی شهدای استان قم خبر داد:

تولید ۶۰ اثر در نخستین جشنواره ملی مستند ۱۷/ آثار نخستین جشنواره در قم اکران می‌شود

  • کد خبر : 2408
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
تولید ۶۰ اثر در نخستین جشنواره ملی مستند ۱۷/ آثار نخستین جشنواره در قم اکران می‌شود
سپهر فردا/ رئیس کنگره شهدای استان قم از تولید ۶۰ اثر در نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ خبر داد و گفت: این آثار نخستین در قم اکران می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، محسن موحدی رئیس کنگره شهدای استان قم ظهر امروز شنبه اول مهرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری جشنواره فیلم مستند ۱۷ که با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید آوینی استان قم برگزار شد، به دیدار اعضای کنگره شهدای استان قم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان به ظرفیت‌های موجود در قم اشاره داشتند و فرمودند تمام شهدای کشور، شهدای قم و شهر قیام و اقامه هستند که این تعبیر افتخاری برای استان قم است و این افتخار برای ما است که از این میراث ماندگار تمام قامت دفاع کنیم.

وی با بیان این که امروز نام و یاد شهدا باید با آثار هنری به مردم معرفی شود و بهترین آثار هنری در این عرصه می‌تواند فیلم مستند باشد، افزود: جشنواره فیلم مستند ۱۷ در این زمینه بسیار راهگشاست و بعد از انقلاب اسلامی به موضوع شهید و شهادت به این گستردگی در قالب فیلم مستند پرداخته نشده بود؛ در طول یک سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای تولید فیلم‌های مستند صورت گرفت.

رئیس ستاد سومین کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره، سوژه‌های مرتبط با شهدای شاخص و سرداران مشخص شد و در همین راستا۶۰ فیلمساز در عرصه تولید فیلم مستند به میدان آمدند و کارهای فاخری در سطح ملی تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تولید آثار و ارسال به دبیرخانه، داوری تولیدات آغاز و برگزیدگان نیز مشخص شدند و تلاش داریم به فیلم منتخب مردمی نیز جایزه‌ای ویژه اهدا شود.

موحدی با بیان اینکه تجلیل از یکی از پیشکسوتان عرصه فیلم‌سازی در استان قم را نیز خواهیم داشت و امیدواریم ایشان الگو و چراغ راهی برای ادامه مسیر فیلم‌سازان باشند، گفت: از تمام ظرفیت‌ها و فیلم‌سازان استان قم تقاضا داریم در کنگره شهدای بعدی استان قم که در سال ۱۴۰۶ است، همکاری لازم را داشته باشند تا با آثار بیش‌تر و فاخرتری این جشنواره را برگزار کنیم.

وی در ادامه به تولید سمفونی صف شکنان در ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اشاره کرد و بیان داشت: سمفونی صف شکنان بسیار زیبا و بی نظیر بود که جا دارد باید بارها اجرا شود ولی با توجه به این که قم از نظر زیرساختی آمادگی برگزاری این اجرا را ندارد، به دنبال این هستیم این سمفونی در تقویم دفاع مقدس قرار بگیرد و هرساله در آستانه دفاع مقدس برگزار شود.

رئیس ستاد سومین کنگره ملی شهدای استان قم زمان برگزاری جشنواره را از ۴ مهرماه ۱۴۰۲ و به صورت روزانه در سه سانس ۹۰ دقیقه‌ای تا ۱۱ مهرماه عنوان کرد و افزود: ۵۹ فیلم در طول این جشنواره رونمایی خواهد شد و اختتامیه این جشنواره نیز در تاریخ پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در تالار مرکزی شهر برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این نشست، پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ نیز رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.