• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

” در پناه اخت الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین”/ ویژه برنامه های ایام معصومیه اعلام شد

  • کد خبر : 2555
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
” در پناه اخت الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین”/ ویژه برنامه های ایام معصومیه اعلام شد
سپهر فردا/ ویژه برنامه‌های ایام معصومیه با شعار محوری"در پناه اخت الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین" در قالب ۷۴ برنامه فرهنگی در آستان حضرت معصومه(س) برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف رئیس ستاد آیین‌های فاطمی و معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) امروز ۱۶ مهرماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به مناسبت ایام معصومیه که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با ۲۳ ربیع الاول (۱۷ مهرماه) سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، برنامه‌های شاد برای زائران و مجاوران حرم مطهر تا هشت ربیع الثانی (۲ آبان) برگزار خواهد شد که شعار محوری ایام معصومیه امسال “در پناه اخت الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین” است.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، با بیان این مطلب تصریح کرد: از دهم لغایت دوازدهم ربیع‌الثانی برنامه‌های ایام معصومیه و اقامه عزا به مناسبت ارتحال شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) را خواهیم داشت.

وی با بیان شعار محوری این برنامه عنوان کرد: شعار محوری برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه به قم با عنوان “در پناه اخت الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین” بر گرفته از نصوص زیارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه عفاف و حجاب و جهاد تبیین است.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان حضرت معصومه(س)، در ادامه یادآور شد: برنامه‌هایی نیز برای زائران غیرایرانی در شب و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم در نظر گرفته شده که برنامه مکتب بانوی تمدن ساز در قالب روایت فاطمی همچنین برگزاری ۷۴ برنامه فرهنگی در ایام معصومیه از جمله این برنامه هاست.

در ادامه این نشست هادی محمود نژاد،  خاطر نشان کرد: حرکت نمادین کاروان ورود حضرت معصومه(ص) امسال نیز همانند سنوات گذشته با حضور خادمین و دوستداران اهل بیت(ع)، فردا از چهارراه معصومیه قم آغاز می‌شود و بعد از ورود دسته شادی به صحن امام رضا(ع) خطبه خوانی خادمین و گلباران مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) را خواهیم داشت.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حدود ۷۴ برنامه در آستان حضرت معصومه(س) برنامه ریزی شده است، افزود: با همت در حوزه‌های هنری و سینمایی امسال اتفاقات خوبی رقم خورده ‌است؛ رونمایی از مستند سینمایی اخت الرضا روز سه شنبه با حضور عوامل فیلم برگزار خواهد شد.

وی با بیان دیگر برنامه های این ایام ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه دختران سرزمین من در صحن پیامبر اعظم، نذر خدمت در حرفه‌های مختلف، اعزام کاروان سفیران به ۱۰ استان کشور، برگزاری پویش همسایه با هدف حضور در ۶۰ مدرسه و تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) توسط خادمین را از دیگر برنامه‌ها معرفی کرد. 

محمود نژاد رونمایی از کتاب‌های تولیدی آستان، برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی، نقد و بررسی کتاب و بازدید رایگان از موزه فاطمی را از دیگر برنامه‌های ایام معصومیه معرفی کرد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.