• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

کمبود معلم در برخی مدارس قم جبران شده ‌است

  • کد خبر : 2666
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کمبود معلم در برخی مدارس قم جبران شده ‌است
سپهر فردا/ مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به حل مشکل کمبود معلم در برخی مدارس استان، گفت: با اقدامات و ساماندهی نیروی انسانی در حال حاضر هیچ کلاس درسی در قم بدون معلم وجود ندارد.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به اقدامات لازم در راستای جبران کمبود معلم اظهارداشت: در سال تحصیلی جاری در برخی از مدارس استان قم با کمبود معلم آن هم بصورت موردی مواجه شدیم که این مسأله با تدابیر و استفاده حداکثری آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌های موجود، بر طرف شده و با صراحت می توان گفت از ابتدای هفته جاری، هیچ مدرسه و کلاس درسی بدون معلم وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این مطلب، تصریح کرد: تابستان سال جاری، از بین هفت هزار متقاضی آموزگاری، تعداد دو هزار نفر پس از گذراندن مراحل مصاحبه و گزینش، جذب دانشگاه فرهنگیان و همچنین مدارس آموزش‌وپرورش قم شده‌اند که این افراد نیز در حل بخشی از کمبود معلم در استان، اثرگذار بودند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر راه های حل مشکل کمبود معلم عنوان کرد: برای جلوگیری از کمبود معلم در کلاس‌های درس، تمام نیروهای خرید خدمت سال گذشته آموزش‌وپرورش، امسال نیز بکار گرفته شده‌اند.

 به گفته ی این مقام مسئول در سطح استان قم ۳۰۵ هزار دانش آموز و ١۶ هزار پرسنل آموزش‌وپرورش در یک‌هزار و ۶٠٢ مدرسه و ١١ هزار کلاس درس مشغول تحصیل و خدمت هستند.

وی در پایان در زمینه توزیع کتب درسی خاطر نشان کرد: در سال جاری ٣ میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش‌آموزان و مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این استان توزیع شده‌است و در استان مشکل کمبود کتاب وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.